۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۲۹۹۵۶
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی:

نباید رویکرد منفعلانه در فضای مجازی داشت

نباید رویکرد منفعلانه در فضای مجازی داشت
دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما باید بدانیم در یک جنگ نرم تمام عیار قرار گرفته ایم و دشمنان ما در کشورهای مختلف نسبت به این جنگ خود را مهیا کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی استاد حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: استفاده از ابزار نو و وسایل ارتباط جمعی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: در دوران حاضر بیشتر این ارتباط در فضای مجازی و بستر ارتباطات مجازی صورت می گیرد، همان‌طور که مشخص است فضای مجازی فضای رهایی است که همه انسان‌ها با هر نوع فکر و اندیشه‎ای در آن حضور دارند و یا به‌ صورت تخصصی در آن فعال هستند.

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: در این ارتباطاتی که برقرار می‌شود برخی به دنبال اعمال افکار خود با آنچه که مبانی اندیشه خود است در جوامع مختلف هستند که به‌صورت مشخص می‌توان به نوع استکباری در فضای مجازی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در این بُعد جریان استکبار سعی دارد خود را به صورت‌های مختلف در جوامع مستقل، جوامعی که از لحاظ زیرساخت‌ها پیشرفتی نداشته‌اند، حاکمیت خود را بر افکار عمومی مردم اعمال کند.

حجت الاسلام بنیادی خاطر نشان کرد: اما گاهی اوقات می‌توان از فضای مجازی در بُعد ایجاد حق و معارف حق استفاده کرد.

وی اضافه کرد: متخصصین و متعهدان جامعه دینی می‌توانند از این فرصت و فضا استفاده تاریخی کنند، به خاطر اینکه فضای مجازی یک فضای گسترده جهانی است و می‌تواند کلمات حق موافق با فطرت بشر را و از طرفی نشانه‌های دین سالم و مکتب انسان‌ساز را به جوامع مختلف ارائه دهد.

این استاد حوزه با اشاره به سخن رهبری که فرمودند فضای مجازی فضای انفعال نیست، بلکه فضای تهاجمی است؛افزود: باید در فضای مجازی طوری رفتار کرد که طرف مقابل را به انفعال وادار کند نه منفعلانه وارد شویم و دائم در حال پاسخگویی باشیم.

وی اضافه کرد: باید جنگ نرم و لوازم جنگ نرم را بشناسیم، بسیاری از افرادی که در فضای مجازی فعال‌اند، نسبت به این مورد کمی بی توجه هستند. ما باید بدانیم در یک جنگ نرم تمام عیار قرار گرفته‌ایم و دشمنان ما در کشورهای مختلف نسبت به این جنگ خود را مهیا کرده‌اند، جوامع را شناسایی و جغرافیای سیاسی جهان را به خوبی می‌شناسند از این رو باید مسائل مربوط به جنگ نرم را به خوبی بشناسیم.

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در فضای مجازی می توانیم کلمات حق و معارف ناب را در قالب نرم به جوامع مختلف منتقل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی از این موضوعات و مسائل نوپدید را اگر بخواهیم پیگیری کنیم شاید سال‌ها طول بکشد اما در فضای مجازی اینها به راحتی در دسترس است ما باید نسبت به این موضوعات جدید مخصوصاً در بُعد شرعی و حقوقی آشنایی کامل داشته باشیم. اگر بتوانیم با زبان هنر و رسانه و بیانی که مختص بستر فضای مجازی است، سخن بگوییم در جامعه و فضای مجازی مؤثر خواهیم بود. /882/ت301/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
درود بی پایان بر حضرت استاد بنیادی چه پیشنهاد ارزشمندی را داده اند . حضرا ت آقایان علما و فضلا از همه ی شما عزیزان که به این پیشنهاد این عالم توجه دارید و انشاءالله مردانه در این میدان وارد خواهید شد یک خواهش ارادتمندانه داریم تلاش بفرمائید قلم و بیان مبارکتان نیز حتی الامکان آسان باشد تا خوانندگان و شنوندگان بخاطر سنگینی مطلب فرار نکنند .
به امید آن که با تلاش های خوب و خداپسندانه ی شما عزیزان جوانان ما آنقدر آکاه و محکم شوند که هر یاوه ای را از دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی میشنوند یا میخوانند نه تنها تحت تاثیر قرار نگیرند بلکه به سبک مغزی خود فروختگی و افکار پوشالین آنان پی برده و با قدرت رد و طرد شان کنند .انشاءالله تعالی موفق و مؤید من عندالله باشید. والسلام.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
این شخصیت‌های انقلابی در حوزه تأثیرات بسزایی دارند.
مراجع و جامعه مدرسین راهنمای طلاب در حرکت در ادامه مسیر انقلاب هستند.
0
0