۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۳۰۴۶۱

نشست خیرین مراکز خدمات استان‌های منطقه مرکزی کشور برگزار شد

نشست خیرین مراکز خدمات استان‌های منطقه مرکزی کشور برگزار شد
نشست خیرین مراکز خدمات استان‌های منطقه مرکزی کشور با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیت امام(ره) در شهرستان خمین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست خیرین مراکز خدمات استان‌های منطقه مرکزی کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین ربانی رییس مرکز خدمات با هدف همفکری و هم‌اندیشی برای پیگیری مشکلات طلاب این منطقه در بیت امام(ره) در شهرستان خمین برگزار شد.

در این نشست مدیران کل امور استان‌ها، حراست، معیشت و توانمندسازی و جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات و مدیران کل و خیرین استان‌های قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، لرستان و منطقه کاشان و مسئولان نمایندگی‌های بروجرد و پردیسان حضور داشتند.

دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سفر دو روزه در استان مرکزی حضور داشت در این نشست حضور پیدا کرد و به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این نشست در سخنانی گفت: دستگیری از مردم توفیقی الهی است که باید قدردان آن باشید چراکه بسیاری توفیق این خدمات را ندارند.

وی گفت: احسان و دستگیری از بندگان خدا در بسیاری از آیات قرآن هم‌وزن و در کنار توحید قرار گرفته است و وقتی بحث عبودیت مطرح می‌شود بحث احسان نیز مطرح می‌شود که نشان می‌دهد احسان به خلق خدا نزد خدا ارجمند و بلندمرتبه است.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به مراتب خدمت افزود: خدمت به مردم ارزش بسیاری دارد ولی این خدمت دارای مراتبی است و خدمت به عالمان دینی مرتبه بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر(ص) فرمودند اگر کسی به عالمی توجه کند مرا اکرام کرده است و کسی که مرا احترام کند خدا را احترام کرده است.

در این نشست، حجج اسلام و المسلمین عدالت مدیر کل جذب منابع و ظرفیت‌ها و علائیان مدیرکل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات نیز حضور داشتند و درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های این ادارات کل مطالبی را بیان کردند.

همچنین، حجج اسلام و المسلمین حسینی پور امام جمعه شهرستان خمین و رضوی تولیت بیت امام (ره) در خمین از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

گفتنی است، بیت تاریخی و زادگاه حضرت امام(س) در حاشیه شمالی رودخانه خمین در محله قدیمی سرپل قرار دارد و میراث تاریخی با ارزشی است که مورد بازدید ایرانگردان و جهانگردان زیادی قرار می‌گیرد.

این خانه با 150 سال قدمت، از بناهای دوره قاجار است و معماری آن همانند سایر خانه‌های ایران متناسب با اقلیم خمین و استان مرکزی است و مصالح اصلی به کار رفته در آن نیز از خشت، گل و چوب است.

امام خمینی ۲۰ جمادی الثانی ۱۳۲۰ قمری، مطابق با ۳۰ شهریور ۱۲۸۱ شمسی، در شهرستان خمین در این بیت تاریخی در مرکز شهر خمین متولد شد و تا سن ۱۹ سالگی در این مکان زندگی کرد./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات