۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۳۰۷۶۸
دبیر اجرایی همایش کتاب سال حوزه خبر داد؛

آغاز به کار جلسات نهایی هیأت‌های داوری برای تعیین کاندیداهای برگزیدگی

آغاز به کار جلسات نهایی هیأت‌های داوری برای تعیین کاندیداهای برگزیدگی
حجت الاسلام نیکبخت از آغاز به کار هیأت های بیست گانه داوری همایش کتاب سال حوزه برای بررسی نهایی آثار رسیده به دبیرخانه همایش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی نیکبخت، دبیر اجرایی همایش کتاب سال حوزه گفت: هیأت‌های بیست‌گانه داوری، جلسات خود را برای بررسی نهایی آثار رسیده آغاز کردند.

وی در ادامه افزود: در این مرحله از فرایند ارزیابی آثار رسیده، هیأت‌های داوری با تشکیل جلسات مجزا نسبت به بررسی عملکرد داوران گروه خود اقدام کرده و پس از تأیید صحت فرایند ارزیابی‌ها، کاندیداهای برگزیدگی گروه را بر اساس نظرات داوران تعیین نموده و جهت تصمیم‌گیری نهایی به شورای علمی معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام نیکبخت اظهار داشت: اعضای شوراهای علمی همایش نیز با تشکیل جلسات جداگانه، کاندیداهای معرفی شده از سوی هیأت‌های داوری را بررسی نموده و رأی نهایی خود را نسبت رتبه آثار معرفی شده اعلام می‌نمایند.

وی تأکید کرد: تمامی فرایند علمی آثار از مرحله ارزیابی اولیه، انتخاب داوران، ارزیابی تفصیلی، هیأت‌های داوری و شورای علمی، بر اساس آئین‌نامه‌هایی صورت می‌گیرد که قبلاً در مراجع ذی‌صلاح به تصویب رسیده است، بنابراین امکان هیچ‌گونه اعمال‌نظر فردی و سلیقه‌ای در ارزیابی و انتخاب آثار وجود ندارد.

دبیر اجرایی همایش کتاب سال حوزه اعضای هیأت‌های داوری همایش را بیش از 80 نفر اعلام کرده و ابراز داشت: اعضای هر یک از هیأت‌های داوری را 3 تا 5 نفر از اساتید و محققان صاحب‌نظر در هر یك از شاخه‌های علمی مرتبط تشکیل می‌دهند. این اشخاص به پیشنهاد رئیس هیأت داوری و تأیید شورای علمی انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه تأکید کرد: رؤسای هیأت‌های داوری نیز بر اساس صلاحیت‌های علمی و مدیریتی به پیشنهاد شورای علمی و تصویب شورای سیاست‌گذاری انتخاب می‌شوند و احکام آن‌ها توسط رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش که مدیر حوزه‌های علمیه است امضا و ابلاغ می‌گردد.

حجت‌الاسلام نیکبخت با اشاره عناوین هیأت‌های داوری همایش تصریح کرد: تفسیر و علوم قرآن؛ حدیث، درایه و رجال؛ فلسفه؛ اخلاق و عرفان؛ تاریخ، سیره و تراجم؛ فقه و اصول؛ كتب مرجع؛ ادبیات و هنر؛ علوم اجتماعی؛ تصحیح و تحقیق؛ ترجمه؛ کلام؛ انقلاب اسلامی؛ اقتصاد؛ حقوق؛ روانشناسی؛ علوم تربیتی؛ علوم سیاسی؛ مدیریت و تکنولوژی آموزشی، هیأت‌های بیست‌گانه همایش را تشکیل می‌دهند.

وی در پایان گفت: جشنواره مقالات علمی حوزه نیز همپای کتاب سال حوزه در حال سپری مراحل و فرایند‌های داوری است و چون آئین‌نامه‌های علمی و هیأت‌های داوری این دو مجموعه علمی مشترک است، کاندیداهای برگزیدگی این جشنواره نیز در حال بررسی و پیشنهاد است.

شایان ذکر است، هیأت‌های داوری، با 3 تا 5 نفر عضو تشكیل می‌شود كه از میان اساتید و محققان صاحب‌نظر در هر یك از شاخه‌های علمی، به پیشنهاد رئیس هیأت داوری و تأیید شورای علمی انتخاب می‌شوند./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات