۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۶۳۲۵۵۳
کارشناس مسائل خاورمیانه:

۹ دی از بین برنده تهدید‌ها و پایان بخشی به فتنه‌ها است

۹ دی از بین برنده تهدید‌ها و پایان بخشی به فتنه‌ها است
رویوران گفت: حضور مردم در ۹ دی برای از بین بردن تهدید‌های متوجه نظام اسلامی و پایان بخشی به فتنه‌ها است.
حسن رویوران، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: انقلاب اسلامی براساس اجماع مردمی به پیروزی رسید، اکثریت مردم با پیروی از امام خمینی (ره) پیروزی را محقق کردند، تئوری ولایت فقیه امام از دو پایه «امام و امت» تشکیل شده ضمن اینکه ضرورت حضور در صحنه مطرح است.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه خود مردم، نظام اسلامی را به وجود آوردند، تأکید کرد: مردم همواره باید در صحنه حضور داشته باشند تا نظامی را که به وجود آوردند، حفظ بکنند در این باره ۹ دی نماد پایان بخشی به یک بحران با حضور مردم است حال آنکه در بسیاری از کشورها، بحران‌ها از طریق سرکوب، کشتار، بازداشت و مسائل امنیتی کنترل می‌شوند.

رویوران ادامه داد: در انقلاب اسلامی به دلیل فرهنگ امت که در کنار فرهنگ امام و امت وجود دارد حضور  مردم تعیین کننده و پایان دهنده بسیاری از بحران‌ها است، ۹ دی نمونه‌ای از پایان بخشی به بحران‌ها بود چرا که در فتنه امسال نیز حضور مردم تعیین کننده و پایان بخش فتنه‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه جایگاه مردم در نظام اسلامی، تعیین کننده است، تصریح کرد: حضور در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز قدس اعلام موضع نسبت به آرمان‌ها و نوعی وفاداری است حال آنکه حضور در ۹ دی برای از بین بردن تهدید‌های متوجه نظام اسلامی و پایان بخشی به فتنه‌ها است.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه ۹ دی تأثیرات سیاسی بسیاری بر جای گذاشت، گفت: در فتنه ۸۸، رهبری و مسؤولان تلاش کردند تا مردم را با فرهنگ اقناعی از شبهه تقلب خارج کنند، چنین شبهه‌ای مشکلات بسیاری به بار آورد، اما حضور مردم ثابت کرد عبور از چنین فتنه و ادعایی یک ضرورت اجتماعی است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
زیبا تحلیلی یود.
0
0