۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۳۳۱۵۶
با حضور اساتید حوزه و دانشگاه؛

پیش نشست کنگره بزرگداشت علامه میر حامد حسین لکهنوی در مشهد برگزار شد

پیش نشست کنگره بزرگداشت علامه میر حامد حسین لکهنوی در مشهد برگزار شد
چهارمین پیش نشست کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میر حامد حسین لکهنوی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، چهارمین پیش نشست کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میر حامد حسین لکهنوی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه امروز در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام جلاییان، معاون پژوهشی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: شخصیت این علامه از جهات مختلف الگو و قابل بزرگداشت است.

وی با بیان این که علامه میر حامد حسین لکهنوی در عرصه تحقیق خوش درخشید، اظهار کرد: این عالم در نیمه دوم قرن نونزدهم متولد شد و در این دوره جوامع اسلامی به ویژه هند درگیر مسائلی بود که دشمنان دامن زده بودند، طبل تفرقه می زدند و توطئه هایی را به شیعه وارد می کردند.

حجت الاسلام جلاییان با اشاره به تألیفات ارزنده علامه میر حامد حسین لکهنوی، ابراز کرد: برخی از آثار ایشان در حال احیا و چاپ است.

حجت الاسلام مهدی اسفندیاری، مسؤول دبیرخانه علمی بنیاد فرهنگی امامت نیز با گلایه از حوزه و دانشگاه در مورد مغفول نگه داشتن بزگان و شخصیت های بزرگ دینی، گفت: حوزه و دانشگاه در بحث های علمی کوچک بینی داشته که نتیجه آن می شود که بعد از 150 سال مدرسه لکهنو مغفول مانده و آثار آن ها در پشت پرده بماند.

وی به فعالیت های بنیاد فرهنگی امامت در جهت احیای آثار علامه میر حامد حسین لکهنویی اشاره کرد.

در این نشست آیت الله سید جعفر سیدان، استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان؛ حجت الاسلام مهدوی پور، نماینده ولی فقیه در هند؛ حجت الاسلام مهدوی راد، استاد حوزه و دانشگاه تهران؛ حجت الاسلام سبحانی، دبیر علمی کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میر حامد حسین لکهنوی و حجت الاسلام والمسلمین مرویان حسینی، رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نکاتی پیرامون شخصیت علامه میر حامد حسین لکهنویی بیان داشتند./864/پ210/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات