۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۵۰۵۳۷
امام جمعه موقت کاشان:

عاقبت به خیری از دستاورد‌های تقوا است

عاقبت به خیری از دستاورد‌های تقوا است
حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از دستاورد‌های تقوا را عاقبت به خیری دانست و گفت: انسان با تقوا در آخرت نیز دارای جایگاه و مقام و منزلت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار سه شنبه شب در جلسه قرائت قرآن مسجد آیت الله رضوی کاشانی، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید، «فَإِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقِینَ» برای اینکه مورد توجه خداوند قرار داشته باشید باید با تقوا باشید.

وی تقوا را دارای دستاورد‌های دنیوی و اخروی و فردی و اجتماعی دانست و افزود: خداوند در قرآن بیش از ۲۰۰ مورد در باره تقوا و دستاورد‌های تقوا صحبت کرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، اگر عمل انسان را در یک سینی روباز گذاشته تا همه انسان‌ها آن را مشاهده کنند اگر از آنچه درون آن است سبب شرم انسان نشود، آن تقوا است.

وی افزود: تولد انسان در اختیار خودش نیست و با آمدن به دنیا با اراده خداوند بلافاصله سوار بر قطار زمان می‌شود و به سرعت در حال حرکت است و این قطار نه ترمز دارد و نه می‌توان آن را به عقب راند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: توقف قطار زمان انسان به اراده خداوند است و هر زمانی صلاح بداند متوقف می‌شود و انسان را پیاده می‌کند، از این رو انسان در ورود به دنیا و سوارشدن به قطار زمان و پیاده شدن از آن از خودش هیچ اختیاری ندارد.

وی ادامه داد: انسان تا مدت زمانی که سوار بر قطار زمان است چگونه زندگی کردن با هم قطاری‌ها و چگونه پیاده شدن از قطار زمان در اختیارش قرار دارد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: مسافرت با قطار زمان مصداق بارزی از زندگی در دنیا است، برخی با تقوا و دارای عمل صالح هستند و مردم آن‌ها را دوست دارند و از مصاحبت با آن‌ها لذت می‌برند و زمانی که از دنیا می‌رود خودش خندان، اما دیگران گریان هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: برخی انسان‌ها به دلیل ظلم و ستم به دیگران مورد تنفر لعن و نفرین هستند، از این رو انسان با تقوا عاقبت به خیر است و انسان ظالم و ستمگر عاقبت به شر است.

وی یکی از دستاورد‌های تقوا را عاقبت به خیری دانست و گفت: انسان با تقوا در آخرت نیز دارای جایگاه و مقام و منزلت است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه برای عاقبت به خیری باید اهل تقوا بود، ابراز کرد: انسان با تقوا مورد توجه خداوند است و انسانی که مورد توجه خدا باشد، خدا نیز او را حمایت خواهد کرد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات