۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۵۱۰۷۹

فعالیت بیش از ۹۰۰۰ جهادگر در زمینه مبارزه با ویروس کرونا در استان مرکزی

فعالیت بیش از ۹۰۰۰ جهادگر در زمینه مبارزه با ویروس کرونا در استان مرکزی
مسؤول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: ۴۴۰ گروه جهادی و ۹ هزار و ۸۵۰ جهادگر در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

به‌‌ گزارش خبرگزاری رسا، با توجه به گذشت بیش از 2 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور نیروهای جهادی و بسیجی تا زمان نابودی این ویروس در کشور پای کار هستند و تاکنون اقدامات مختلفی در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس انجام دادند.

نیروهای بسیجی و جهادی برای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در زمینه رزمایش کمک مومنانه وارد میدان شدند و در قالب گروه‌های جهادی در زمینه شناسایی نیازمندان و محرومان و توزیع بسته‌های معیشتی بین آنها خدمت می‌کنند.

گروه جهادی شهید ناصر رحیمی شهرستان اراک در راستای مبارزه با این ویروس اقدامات مختلفی از تولید ماسک و دستکش در کارگاه‌ها تا گندزدایی و ضدعفونی معابر و مراکز عمومی انجام می‌دهد.

ضدعفونی 7 هزار باب اماکن و 8 هزار و 500 نقطه معابر توسط گروه‌های جهادی

مسؤول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات گروه‌های جهادی ضدعفونی و گندزدایی معابر اماکن عمومی است به همین سبب ضدعفونی 7 هزار باب اماکن، 8هزار و 500 نقطه معابر توسط گروه‌های جهادی انجام شده است.

امید محترمی افزود: 198 هزار بسته بهداشتی و یک میلیون و 500 هزار ماسک توزیع شد، همچنین 520 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده به کارگیری شده است.

وی ادامه داد: 440 گروه جهادی و 9 هزار و 850 جهادگر در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که یکی از اقدامات آنها تهیه و توزیع 16هزار بروشور در زمینه اطلاع‌رسانی ویروس کرونا و آموزش 112 هزار نفر است.

محترمی تصریح کرد: 60کارگاه تولید ماسک داریم که تاکنون یک میلیون و 450 هزار ماسک تولید کردند و 30 هزار بسته معیشتی تهیه و 250 هزار جفت دستکش تولید شده است.

وی با اشاره به رزمایش کمک مومنانه گفت: در مرحله نخست این رزمایش 30 هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شده است و دو مرحله دیگر این رزمایش ادامه دارد.

مسؤول گروه جهادی شهید رحیمی اراک هم با اشاره به آخرین اقدامات این گروه جهادی در راستای مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه گفت: در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان گروه جهادی شهید ناصر رحیمی اقدام به تولید 3 هزار عدد ماسک پارچه‌ای قابل شست و شو کرد و با اوج شیوع این ویروس در استان کارگاه تولید ماسک در روستای امان‌آباد راه‌اندازی کرد.

امیر قدیمی افزود: کارگاه ماسک روزانه 3 هزار ماسک تولید می‌کند و در مجموع 75 هزار عدد ماسک توسط این گروه جهادی با همکاری ستاد اجرایی فرمام امام(ره) و بسیج سازندگی سپاه تولید شده است که در مناطق محروم بین نیازمندان و بیمارستان‌ها توزیع می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این گروه جهادی راه‌اندازی کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف با همکاری نوجوانان است که روزانه 5 هزار دستکش تولید می‌کنند و تاکنون حدود 30 هزار دستکش در این کارگاه تولید شده و بین کادر درمان بیمارستان‌ها و مناطق محروم توزیع شده است.

قدیمی تصریح کرد: حدود یک هزار و 500 پک‌ بهداشتی شامل صابون، محلول ضدعفونی کننده، 5 عدد ماسک به همراه بروشور اطلاع‌رسانی بیماری کرونا برای نیازمندان در روستای انجدان، امان‌آباد و موسسه خیریه بهزیستی توسط این گروه جهادی توزیع شد همچنین 2 هزار بطری محلول ضدعفونی کننده نیز خریداری و بین نیازمندان توزیع شد.

ارائه آموزش‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های بهداشتی

وی بیان کرد: علاوه ‌بر توزیع بسته‌های بهداشتی آموزش پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های بهداشتی نیز انجام شد و با همکاری تعدادی پرستار بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) غربالگری و تب‌سنجی 100 خانوار درب منازل نیز انجام شد که تاکنون موردی مشکوک به بیماری کرونا در روستای امان‌آباد دیده نشده است.

مسؤول گروه جهادی شهید رحیمی اراک خاطرنشان کرد: در رزمایش کمک مومنانه برای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری این گروه جهادی در زمینه شناسایی نیازمندان و افرادی که به واسطه شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند همکاری می‌کند به طوری که تاکنون 100 خانوار شناسایی شدند.

قدیمی بیان کرد: با همکاری خیران تعدادی گوسفند خریداری و گوشت آن بین نیازمندان با احترام و حفظ کرامت انسانی توزیع شد و با همکاری اداره کل غله به صورت سهمیه‎ای 20 کیسه آرد نان خریداری و به صورت رایگان بین کارگاه های تولید نان محله‌ای در روستای امان آباد توزیع شد.

وی افزود: تاکنون 7 مرتبه روستای امان آباد توسط این گروه جهادی گندزدایی و ضدعفونی شده و پدافند ارتش هم در این زمینه همکاری خوبی داشته است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات