۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۵۱۴۳۴
امام جمعه موقت کاشان:

عمل صالح باید همراه با اخلاص باشد

عمل صالح باید همراه با اخلاص باشد
حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه هر عمل صالحی باید همراه با اخلاص باشد، گفت: عمل صالح باید برخاسته از علم و بصیرت باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار دوشنبه شب در محفل انس با قرآن که مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: برخی به اندازه‌ای خود را مومن و صالح می‌دانند که تصور می‌کنند نزد خدا دارای جایگاه و مقام هستند در حالیکه عکس آن است.

وی به برخی ویژگی‌های عمل صالح در آیه ۹۷ سوره نحل اشاره کرد و با بیان اینکه عمل صالح آن عملی است که ذاتا خوب باشد، افزود: راستگویی، احسان به مردم، صدقه دادن و نمازخواندن از جمله اعمال صالحی است که ذاتا خوب و پذیرفته شده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار پشتوانه اعتقادات صحیح را یکی دیگر از ویژگی‌های عمل صالح دانست و اظهار داشت: کسی که اعتقاد به توحید، نبوت، امامت، معاد و عدل نداشته باشد اعمال او نیز پذیرفته نیست.

وی با اشاره به اینکه عمل صالح باید برخاسته ازعلم و بصیرت باشد، گفت: انسان مومن و معتقدی که بصیرت در عمل را نداشته باشد و عمل او بر خاسته از علم نباشد و به مسائل واجب دینی آگاهی نداشته باشد، اعمال او پذیرفته نیست.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه عمل صالح باید براساس فهم دین و با بصیرت باشد، افزود: یکی از شروط پذیرفتن عمل صالح آن عملی است که ذاتا عمل خوب و با پشتوانه اعتقادات صحیح و برخاسته از علم و بصیرت باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید کسی که کاری را بدون آگاهی و نداشتن علم انجام دهد پیش از اینکه سودآور باشد مضر است.

وی با بیان اینکه عمل صالح باید براساس اخلاص باشد، بیان کرد: اعمال انسان باید برای جلب رضایت خدا باشد تا پذیرفته شود، از این رو هر عملی که اخلاص نداشته باشد نه تنها عمل صالح نیست و ثواب ندارد بلکه گناه کبیره است.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از شرایط عمل صالح را استمرار در انجام عمل صالح دانست و اظهار داشت: ایمان انسان مومن نباید ایمان موسومی و مقطعی باشد، بلکه باید استمرار داشته باشد، از این رو مومن واقعی کسی است که پیوسته نماز، زکات، جهاد، انفاق و عمل صالح انجام می‌دهد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات