۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۵۱۰۳۸
امام جمعه موقت کاشان:

انصاف سید الاعمال است

انصاف سید الاعمال است
حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه در روایت می‌فرماید، انصاف سید الاعمال است، گفت: اگر انصاف در جامعه حکم فرما باشد زندگی‌ها شیرین خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شنبه شب در محفل انس با قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: هدف و مسیر انسان باید برای رسیدن به مقام صالحان باشد.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید، «أن الأرض یرثها عبادی الصالحون» نهایتا حکومت زمین از آن صالحان خواهد بود و بهشت قرارگاه صالحان است، از این رو کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند جایگاه شان بهشت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: روزانه ۵ نوبت به صالحان سلام می‌دهیم که این امر نشان دهنده نقشه راه است و باید تلاش کنیم بنده صالح خدا باشیم و در ردیف صالحان قرار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بهترین روش زندگی همان زندگی قرآنی است، اظهار داشت: در زندگی قرآنی اخلاق، رفتار، فعالیت ها، تربیت و خانواده قرآنی است و اهل هدایت خواهد بود.

امام جمعه موقت کاشان به سه ویژگی زندگی قرآنی اشاره کرد و گفت: پیامبراکرم (ص) به امیرمومنان (ع) می‌فرماید، انسان صالح سه ویژگی انجام واجبات و ترک محرمات، دین شناسی و داشتن انصاف را دارد.

به گفته وی انسان صالح کسی است که یک دست او در دست خدا و دست دیگر او در دست مردم باشد در غیر این صورت مومن واقعی نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه انسان صالح حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد این است که دغدغه مردم را داشته باشد، افزود: انسان صالح ضمن خیرخواهی مردم، رفتارش با مردم نیز بر اساس انصاف است.

امام جمعه موقت کاشان همچنین با اشاره به اینکه در روایت می‌فرماید، انصاف سید الاعمال است، گفت: اگر انصاف در جامعه حکمفرما باشد زندگی‌ها شیرین خواهد شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات