۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۵۱۶۴۷
دبیر شورای زکات خراسان شمالی:

زکات فطریه امسال با روش‌های غیرحضوری جمع‌آوری می‌شود

زکات فطریه امسال با روش‌های غیرحضوری جمع‌آوری می‌شود
دبیر شورای زکات خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط کرونایی امسال زکات فطریه را از طریق روش‌های غیرحضوری جمع‌آوری می‌کنیم تا انتقال ویروس کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مجید الهی راد، دبیر شورای زکات خراسان شمالی، امروز در نشست شورای زکات استان، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در عرصه کشاورزی لازم است متولیان امر با اولویت و کار جهادی به بحث پرداخت زکات عنایت داشته باشند.

وی افزود: در این راستا ضروری است از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های مختلف برای احیای فریضه الهی زکات بهره‌مند شد، به‌ویژه ظرفیت مجموع اعضای شورای زکات که می‌تواند در این زمینه نقش فراوانی داشته باشد.

الهی راد با اشاره به نقش ویژه روحانیان و حوزویان در ترویج فرهنگ زکات، اضافه کرد: روحانیان و مبلغانی که با توجه به شرایط کرونا در استان مستقر هستند باید از ظرفیت آنها استفاده کرد تا اهتمام مردم و کشاورزان به زکات افزایش یابد.

وی با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در راستای ترویج زکات، اظهار کرد: صداوسیما و رسانه‌ها باید تلاش کنند با برنامه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم را نسبت به زکات آگاه کنند تا کشاورزان پرداخت زکات را اولویت خود قرار دهند.

الهی راد با اشاره به ضرورت همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف برای جمع‌آوری زکات، افزود: با توجه به اینکه در فصل جمع‌آوری زکات نیاز به کمک دستگاه‌ها برای جمع‌آوری زکات داریم انتظار داریم دستگاه‌هایی که می‌توانند دبیرخانه شورای زکات را کمک کنند.

وی با بیان اینکه همچنین از جهاد کشاورزی انتظار می‌رود موارد تشویقی را برای مؤدیان زکات در نظر بگیرد، اضافه کرد: همه دستگاه‌ها و نهادها باید نسبت به زکات و ترویج آن در جامعه اهتمام داشته باشند تا با همکاری و همراهی همگانی شاهد ارتقای بیش از پیش‌پرداخت زکات در استان باشیم.

الهی راد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ساماندهی جمع‌آوری زکات فطریه ماه رمضان، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود کرونا در استان باید برای جمع‌آوری زکات فطریه با رعایت مسائل و موارد بهداشتی برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس امسال زکات فطریه را از طریق روش‌های غیرحضوری جمع‌آوری می‌کنیم تا انتقال ویروس کاهش یابد؛ چراکه قطعاً برپایی پایگاه و جمع‌آوری پول نقد آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت.

الهی راد اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم برای دریافت زکات فطریه از طریق غیرحضوری در حال آماده‌سازی است و باید به مردم اطلاع‌رسانی شود که از چه کانال‌هایی زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: باید همان‌طور که در رزمایش مواسات به شکل قرارگاهی حرکت کردیم در بحث زکات فطریه هم همین اتفاق افتاده و از موازی کاری جلوگیری شود و کل جمع‌آوری زکات تحت عنوان دبیرخانه زکات صورت گیرد.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته در برخی موارد افراد و گروه‌هایی در فضای مجازی شماره کارت برای واریز و جمع‌آوری زکات فطریه ارائه می‌دادند انتظار می‌رود امسال پلیس فتا به این موضوع به‌صورت ویژه بپردازد و مانع از فعالیت افراد و گروه‌های متفرقه در امر جمع‌آوری زکات فطریه شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات