۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۵۳۲۱
خطیب جمعه نجف اشرف :

همه ملت و گروههای سیاسی عراق به رهنمودهای آیت الله سیستانی نیازمند هستند

خبرگزاری رسا – حجت الاسلام و المسلمین سید یاسین موسوی عراقیها را نیازمند رهنمودهای آیت الله سیستانی توصیف کرد.
ـآيت الله سيستاني

به گزارش خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام و المسلمین سید یاسین موسوی خطیب جمعه موقت نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، با اشاره به فرامین مراجع پیرامون انتخابات پارلمانی که قرار است 16 ژانویه سال آینده میلادی در عراق انجام گیرد گفت : داشتن برنامه های سیاسی هدفمند و احترام به علما که رهبران امت به شمار می آیند و مورد عشق و علاقه خاص ملت هستند، از فرامین مراجع تقلید است.

وی افزود: آنچه مراجع خواستار آن هستند، خدمت به وطن و ملت و اهتمام به مشكلات فرهنگی و اقتصادی مردم است.
سید یاسین موسوی نقش آیت الله سیستانی در حفظ وحدت و همبستگی ملت را پررنگ خواند و تصریح کرد : همه مردم و گروههای سیاسی با مذهب و سیاستهای مختلف بر نقش آیت الله سیستانی در حفظ وحدت و رساندن عراق به عظمت اذعان دارند و به هوشیاری ایشان در وحدت و استقلال کشور به خوبی آگاه هستند.

خطیب جمعه نجف تاکید کرد : ما عراقیها به شدت به این مرجع تقلید و رهنمودهای وی نیازمندیم و باید از وی به عنوان نمادی حقیقی استفاده شود نه اینکه تنها در هنگام انتخابات از نام وی استفاده شود.

وی گفتك  مردم باید به کسی رای بدهند که به موقعیت و نقش آیت الله سیستانی در ثبات عراق جدید، ایمان داشته و پیرو راه این مرجع تقلید باشد.

وی استیضاح وزرا و مسئولان را حق طبیعی پارلمان توصیف کرد و اظهار داشت : با توجه به اینکه در استیضاح به نقاط ضعف پرداخته می شود نباید این جریان به جایگاهی برای سب و شتم تبدیل گشته و از چهارچوب قواعد نقد ذاتی فراتر رود و همچنین باید از مصالح حزبی و سیاسی عاری باشد.

حجت الاسلام موسوی کشورهای همسایه را به جلوگیری از ورود تروریستها از خاکشان به عراق دعوت کرد و گفت : تروریستها با جنایتهایی که در این سالها در عراق صورت داده اند درصدد ایجاد فتنه داخلی و اقلیمی هستند و این پروژه تروریستی که برای جان مردم احترامی قائل نیست تنها برای عراق خطر به شمار نمی آید بلکه برای کل منطقه خطرناک است.

خطیب جمعه نجف منطق حزب بعث را کشتار خواند و ادامه داد : نظام بعثی صدام هیچ تفاوتی میان زن و مرد و کودک ، سنی و شیعه قائل نیست و منطق ، عقائد و استراتژی آنان تنها کشتار و کشتار است و کسانی که از تروریستها حمایت می کنند همین بعثیهای جنایتکار هستند.

وی خاطر نشان ساخت : کشورهای عربی باید بعثیهای که در نزد آنها پناهنده شده اند را به عراق پس دهد تا با محاکمه و قصاص آنان ، امنیت به کشور بازگردد و تنها با قطع سرطان بعثیها قادر به برقراری امنیت در عراق هستیم.
ارسال نظرات