۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۵۵۴۳۸
امام جمعه خوانسار:

فرهنگ اصلاح گری در جامعه گسترش پیدا کند

فرهنگ اصلاح گری در جامعه گسترش پیدا کند
حجت الاسلام خواجه کریمی پرونده‌های جزئی را از مشکلات دستگاه قضایی و کشور عنوان کرد و گفت:تا زمانی که مردم قائم به عدالت نشوند برپایی آن دشوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی، امام جمعه شهرستان خوانسار، عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان این شهرستان گفت: روزانه حجم زیادی از پرونده هایی با مسائل جزئی به دادگاه فرستاده می شود که رسیدگی به این پرونده ها ماه ها طول می کشد و دستگاه قضایی و کشور را درگیر می کند.

وی با تأکید بر لزوم ترویج و تبلیغ فرهنگ اصلاح گری مشکلات در بین مسلمین عنوان کرد: کم شدن ورودی پرونده هایی با مسائل جزئی باعث می شود قوه قضاییه بتواند به اهم مشکلات حکومت و کشور رسیدگی کند.

حجت الاسلام خواجه کریمی تصریح کرد: کسانی که در جایگاه قضا هستند باید توجه داشته باشند که در نظام اسلامی با بررسی و دقت قسط و عدل را در نظام حاکم کنند تا مردم از چالش بی عدالتی نجات پیدا کنند.

امام جمعه خوانسار با اشاره به جایگاه حساس مسؤولان در نظام خاطرنشان کرد: این جایگاه در ضمن توفیق خدمتگزاری می تواند خطرناک نیز باشد چرا که حساب مسؤولان که مجری نظام الهی هستند متفاوت با سایر انسان ها حسابرسی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: دیوان عدالت از ابتدا دچار چالش هایی بوده است و قوانین ما قبل از انقلاب نشات گرفته از قوانین اروپا و قوانین مدون فرانسه بوده است و هنوز نیز برخی این قوانین اصلاح نشده است.

حجت الاسلام خواجه کریمی با بیان اینکه قضاوت بخش سختی از ارکان نظام الهی بوده است، گفت: تا زمانی که خود مردم قائم به اجرای عدالت نشوند برپایی عدالت کار بسیار دشواری است./1304/پ203/ق

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات