۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۵۶۸۹۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مبارزه با فساد اعتماد به نظام و مشارکت مردم را افزایش می‌دهد

مبارزه با فساد اعتماد به نظام و مشارکت مردم را افزایش می‌دهد
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مبارزه با فساد، اعتماد به نظام و مشارکت مردم در حمایت از انقلاب را افزایش داده و آسیب‌های اجتماعی را فرو می‌کاهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با فساد، اظهار کرد: امام خامنه‌ای در این دیدار تصویری در فرازی از بیاناتشان فرمودند: حقیقتاً و انصافاً فساد مالی به همراه فسادهای دیگر گرفتاری بزرگی است، یک ویروس خطرناکی است مثل همین ویروس کرونا و مثل ویروس کرونا واگیردار هم هست؛ یعنی فساد در یکجا، سریع و شدید به جاهای مختلف سرایت می‌کند.

وی در تبیین این فراز از رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، افزود: فساد و فساد اقتصادی مانند یک ویروس خطرناک است که اگر جلوی آن گرفته نشود ریشه می‌دواند هم بدنهٔ دستگاه قضا و هم پیکره جامعه را فرا خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: قطع دست مفسدان نماد اقدام و عمل است، یعنی مبارزه با فساد با سخنرانی و مصاحبه انجام نمی‌شود، نیاز به برنامه و عمل دارد.

وی تصریح کرد: قطع دست مفسدان اقتصادی توسط دستگاه نشان عزم جدی و قاطعیت در اقدام است، چه‌بسا عزم و عمل باشد که لازم است اما کافی نیست چراکه جدیت و قاطعیت تمام‌کننده و ثمربخش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دست، نماد قدرت است، اضافه کرد: قطع دست مفسدان یعنی سراغ ریشه‌ها و نقطه‌های تمرکز و تجمع فساد باید رفت و عدالت را جاری کرد.

وی تصریح کرد: قطع دست فساد و مفسدان یعنی نباید گرفتار ملاحظات و توصیه‌ها و دلسوزی‌ها و تذکرات به‌ظاهر اخلاقی شد باید دست مفسد قطع شود؛ یعنی مفسدان و حامیان و وابستگان و متنعمان باید درد و رنج اجرای عدالت را بچشند تا مردم و محرومان طعم و شیرینی آن را احساس کنند و همه باید بدانند؛ اجرای قانون از ترحم و رواداری اخلاقی مهم‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اما مبارزه با فساد اقتصادی با الزامات آن به‌ویژه قاطعیت و سرعت و رفتار بدون ملاحظات تصنعی، موجب می‌شود شادابی و نشاط عمومی در پیکره جامعه جریان یافته و روح امید به اصلاح و اعتماد به نظام و ساختارها و کارآمدی نظام تقویت شده و افزایش بیابد.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد فقط اثر و برکت اقتصادی ندارد بلکه آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اعتقادی دارد، افزود: مبارزه با فساد، اعتماد به نظام و مشارکت مردم در حمایت از انقلاب را افزایش می‌دهد، آسیب‌های اجتماعی را فرو می‌کاهد، فرهنگ کار و تولید و امید به کسب‌وکار درست را رواج می‌دهد و نگاه و باور به دین و ارزش‌های دینی را که حاکمیت آن از حکومت اسلامی انتظار می‌رود تقویت می‌کند./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات