۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۵۸۳۰۳
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

دولت فعلی ناکارآمد و بی انگیزه است

دولت فعلی ناکارآمد و بی انگیزه است
حجت الاسلام باقر زاده به نقش مردم مردم در انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: روی کار آمدن یک دولت ناکارآمد، بی انگیزه و بی اراده، نتیجه انتخاب نادرست مردم است.

حجت الاسلام محمد رضا باقر زاده، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره نقش و جایگاه‎ دستگاه‎های نظارتی همچون شورای نگهبان در پیشگیری از ورود مدیران ناکارآمد به حاکمیت گفت: نقش شورای نگهبان تشخیص صلاحیت و کارآمدی مسؤولان حکومتی و دولتمردان است.

وی با اشاره به این که شورای نگهبان یک نهاد صیانتی و نظارتی به شمار می رود، ابراز داشت: وظیفه شورای نگهبان طبق قانون اساسی، صیانت از حق انتخاب مردم و مناصب نظام جمهوری اسلامی ایران است.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) شورای نگهبان را پدر معنوی مردم خواند و تصریح کرد: دشمن به دنبال ریشه کن کردن نظام جمهوری اسلامی است و شورای نگهبان نیز یک نهاد ریشه دار برای این نظام محسوب می‎شود؛ لذا دشمن تمام عزم خود را جزم کرده است تا این نهاد انقلابی را خدشه دار و فاقد صلاحیت جلوه دهد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم، دولتمردان را ناکارآمد عنوان کرد و گفت: منتقدان شورای نگهبان دو دسته اند؛ دسته اول کسانی هستند که با اساس جمهوری اسلامی و نظام اسلامی مخالف هستند؛ اما دسته دوم، مردم هستند که نسبت به ناکارآمدی و عدم شایستگی دولتمردان انتقاد و گلایه دارند.

حجت الاسلام باقر زاده به نقش مردم مردم در انتخاب اصلح اشاره و خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند آنچه که در پای صندوق رأی انتخاب می‎‏کنند، سود و ضررش برای خودشان است؛ چنان که در حال حاضر دولت ناکارآمد، بی انگیزه و بی اراده، نتیجه انتخاب نادرست مردم است.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان باید بدون توجه به جو رسانه‎ای دشمنان داخلی و خارجی در انتخاب افراد، شایستگی‎ها و کارآمدی آنها را در نظر بگیرد؛ تا از ورود عناصر ناباب به مناصب حکومتی جلوگیری شود و فساد در دستگاه های حکومتی رخنه نکند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) به ضعف قانون و مشکلات شورای نگهبان در بررسی صلاحیت افراد اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که باعث شده شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‎ها مشکلاتی داشته باشد، قانون نامناسب برای بررسی صلاحیت افراد است؛ به عنوان مثال در متن قانون تعریف شفاف و دقیقی از رجال سیاسی، مذهبی ذکر نشده است.  

وی نقش شورای نگهبان را حساس خواند و تأکید کرد: شورای نگهبان ممکن است در تأیید صلاحیت برخی افراد، اشتباه کند و افرادی روی میز انتخاباتی مردم قرار گیرند که صلاحیت لازم را برای مناصب حکومتی نداشته باشند.

حجت الاسلام باقر زاده، پیشگیری از ورود افراد ناصالح به نهادهای حکومتی را ضروری دانست و گفت: اگر شورای نگهبان به عنوان یک نهاد صیانتی و نظارتی تدابیر قانونی و سیاسی لازم را جهت جلوگیری از ورود افراد ناباب به دستگاه‎های حکومتی در نظر بگیرد، از دولتمردان روی کار آمدن ناکارآمد و مدیران فاسد در نظام اسلامی پیشگیری خواهد شد./990/ت302/ف

ارسال نظرات