۳۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۶۱۵۷
دادستان کل کشور: (بخش نخست)

احیای گفتمان انقلاب اسلامی مرهون رهبری صحیح ولی فقیه است

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور گفت: تا زمانی که محور همه مسائل ولی فقیه است، هیچ آسیبی از سوی دشمنان انقلاب به این مملکت اسلامی نخواهد رسید.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور امروز صبح در دومین روز از هشتمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهر سراسر کشور که در قم برگزار می‌شود با اشاره به ماهیت جریانات پس از انتخابات و فتنه‌های اخیر کشور گفت: ماهیت انقلاب اسلامی ایران کاملاً دینی و اسلامی است و وجهه قالب این نظام فرهنگی است.

وی افزود: ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اسلام ناب، عدالت‌خواهی، ظلم ستیزی، دفاع از مظلوم، تلاش برای تحقق حق در جامعه و سایر کشورهای جهان است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: چون ویژگی‌های جمهوری اسلامی در تضاد با ظلم استکبار و بی‌عدالتی است، بنابراین برای دشمنان اسلام و انقلاب قابل تحمل نیست.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اضافه کرد: دشمنان اسلام در طول سی سال حیات انقلاب اسلامی توطئه‌های فراوانی را علیه نظام اسلامی ایران به کار بستند و اوج اقدامات درونی آنها علیه جمهوری اسلامی ایران در دوره دوم خرداد در حالی به ثمر نشست که فکر می‌کردند با اتفاقاتی که در هشت سال آن دوره رخ داد، دیگر به هدف‌هایشان رسیده‌اند.

وی حملات آمریکا و هم‌پیمانانش به افغانستان و عراق را نیز از جمله توطئه‌های ایادی استکبار برای پیشگیری از نفوذ و قدرت ایران در سایر کشورهای جهان دانست و افزود: با ایجاد رعب و وحشت در کشورهای همجوار ایران ،تصور کردند که جمهوری اسلامی تسلیم می‌شود و یا به کشور ایران حمله می‌کنند.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: در سال 84 گفتمان انقلاب دوباره احیا شد و ایران بیش از گذشته به پیشرفت و توانمندی قابل توجهی در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری دست پیدا کرد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان این‌که ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر زورگویان زمان و عدم تسلیم و انفعال در برابر آنان برای دشمنان انقلاب قابل باور نبود، اظهار داشت: نفوذ پیام اسلام ناب از سوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، نفوذ زاید الوصفی بود که سبب پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه و مردم بی‌پناه غزه در جنگ 22 روزه شد.

وی ادامه داد: احیای گفتمان انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی‌(ره) و اسلام ناب که در طول هشت سال دوم خرداد خساراتی بر آن وارد شده بود، بعد از لطف خدا، مرهون رهبری صحیح ولی فقیه است.

دادستان کل کشور گفت: ولایت و رهبری ولی فقیه کشتنی نظام اسلامی را با استواری و بدون هیچ انحرافی در مسیر اصلی خود هدایت می‌کند و این را دشمنان انقلاب فهمیده‌اند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به محوریت رهبری، نظام اسلامی و مردم در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تا مردم طبق آموزه‌های دین مبین اسلام و آموزه‌های علوی حرکت می‌کنند و تا زمانی که محور همه مسائل ولی فقیه است، هیچ آسیبی از سوی دشمنان اسلام به این مملکت اسلامی نخواهد رسید.

وی افزود: هرچند دشمنان انقلاب سعی می‌کنند یکی از عوامل اصلی پایداری جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند، اما شاهدیم که در پیشبرد اهداف خود ناتوانند و هرگز به هدف خود نمی‌رسیند.

وزیر سابق اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان برای لطمه زدن به انقلاب و کند کردن حرکت آن اشاره کرد و گفت:‌ دشمنان همه ظرفیت‌های خود را در کنار هم قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی ایران از عناصر داخلی ضعیف در جنبه‌های دینی و قوی در دنیاپرستی از طریق کمک‌های مادی و فکری استفاده کنند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اضافه کرد: آنها به این نتیجه رسیدند که نیروهای خود را منسجم کنند و حتی بعضی از عوامل قبلی خود را بسوزانند، عوامل داخلی و خارجی خود را به کار گیرند، با استفاده از نارضایتی‌هایی که در داخل کشور وجود دارد شبکه‌هایی را ایجاد کرده و از تمام ظرفیت‌های خود برای آسیب رساندن به انقلاب استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی در این مقطع از بین بردن جمهوری اسلامی نبود، بلکه ضربه زدن به نظام و به زانو در آوردن و کند کردن حرکت انقلاب اسلامی از هدف‌های اصلی این جریان بود./پ202
 
ارسال نظرات