۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۶۱۷۱۶
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

مقابله با مفاسد فضای مجازی؛ پیام عاشورا برای جامعه امروز

مقابله با مفاسد فضای مجازی؛ پیام عاشورا برای جامعه امروز
حجت الاسلام فقیهی هدف قیام عاشورا را اصلاح امت پیامبر اکرم عنوان کرد و گفت: امروز نیز باید برای اصلاح جامعه تلاش کنیم؛ اصلاح فضای مجازی مصداق کنونی اصلاح جامعه است.

حجت الاسلام سید محمد علی فقیهی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،  آثار قیام عاشورای حسینی را تا قیامت جاری دانست و گفت: امام حسین (ع) هر چند در ظاهر شکست خورد و به شهادت رسید اما در واقعیت پیروز شد و آثار و برکات قیام او تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

وی هدف امام حسین (ع) را بر اساس فرمایشات خود حضرت در جهت اصلاح امت پیامبر عنوان کرد و افزود: این هدف لازم است برای مردم تبیین شود تا بتوان در جامعه از حرکت امام درس گرفت و پیاده سازی کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصلاح فضای مجازی را مصداق کنونی اصلاح جامعه دانست و اظهار کرد: در شرایط امروز نیاز است راه های مقابله با فساد در فضای مجازی شکل بگیرد که یکی از آن ها بومی سازی پیام رسان ها است اما متاسفانه در این دولت به آن توجه نمی شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را روشی دیگر برای اصلاح جامعه شمرد و بیان کرد: باید به مسأله امر به معروف بیشتر توجه کرد.

حجت الاسلام فقیهی در ادامه شناخت حضرت ابا عبدالله الحسین را نیاز امروز جامعه قلمداد کرد و گفت: اگر امام حسین(ع) به مردم معرفی شود و سیره آن حضرت بازگو شود موجب علاقه روز افزون مردم به ایشان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته بیان خصوصیات و سیره و اهداف قیام آن حضرت کافی نیست و برای تسخیر قلوب نیازمند بکارگیری احساسات است که در این زمینه عزاداری و گریه بر ابا عبدالله(ع) این امر را حاصل خواهد کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه گریه و عزاداری برای امام حسین (ع) سبب نهادینه شدن علاقه به آن حضرت در قلوب مردم دانست و افزود: عزاداری از شعائر است و حفظ آن از هر راه مشروعی لازم است.

وی با تاکید بر برگزاری پرشور عزاداری امام حسین (ع) تصریح کرد: بیماری کرونا نباید موجب کم رنگ شدن مراسمات عزاداری شود. البته در این زمینه لازم است پروتکل های بهداشتی رعایت شود./1370/ت302/ف

ارسال نظرات