۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۶۱۹۳۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

کسی حق ندارد مردم را از شرکت در عزاداری منع کند

کسی حق ندارد مردم را از شرکت در عزاداری منع کند
مازندران - حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که کسی حق ندارد مردم را از شرکت در مجالس حسینی منع کند، گفت: این گونه اقدامات که از روی ناآگاهی صورت می گیرد نباید تکرار شود.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، اقدام شهرداری و شورای اسلامی این شهر در نصب بنر ممنوعیت تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص محل برگزاری مراسم هیأت ها، تکایا و مساجد را نامربوط و نسنجیده توصیف کرد.

وی با بیان این که این حرکت شهرداری و شورای شهر اقدام شایسته ای نبود، افزود: نباید با این گونه اقدامات نسنجیده، قلوب عزاداران حسینی را جریحه دار کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امیدواریم نیت بدی پشت این ماجرا نبوده باشد، خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر باید نسبت به عذرخواهی و جبران این اشتباه خود اقدام کنند.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که این گونه اقدامات در شأن شهر شهید پرور و ولایی قائمشهر نیست، تصریح کرد: اگر هم قرار است ممنوعیتی برای تجمعات در عزاداری مطرح شود، نباید این گونه رسمی و با نصب بنر مردم را از حضور در مراسم های عزاداری حسینی منع کرد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل های لازم را برای عزاداری هیأت های مذهبی، مساجد و تکایا ابلاغ کردند، خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات شبهه برانگیز از سوی شهرداری یادآور مسائل دیگری است که در شأن مردم این شهر نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که شهرداری هر چه سریعتر از عزاداران حسینی عذرخواهی کند، بیان داشت: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را در نحوه برگزاری عزاداری ها به وجود آورده نباید با این گونه اقدامات نسجیده موجب جریحه دار شدن قلوب عزاداران حسینی شد.

وی با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند همه هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی تابع مصوبات و قوانین ستاد ملی مقابله با کرونا هستند، افزود: در این روزهای گذشته نیز همه هیأت ها با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری حسینی را برگزار کردند.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که ملت حسینی ما در عمل به توصیه های بهداشتی پیشگام تر از دیگران هستند، خاطرنشان کرد: اگر آقایان مسؤول نگران سلامتی و جان مردم هستند فکری به حال وضعیت اسف بار مناطق توریستی، گردشگری و سواحل مازندران کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نصب این گونه بنرهای نامناسب به هیچ عنوان موضعیت ندارد و نباید در سطح شهر نصب می شد، تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر نباید برای عزاداران حسینی تعیین تکلیف کنند بلکه آنها خود بهتر از دیگران می دانند که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تأکید براین که کسی حق ندارد مردم را از شرکت در مجالس حسینی منع کند، افزود: این گونه اقدامات که از روی ناآگاهی صورت می گیرد نباید تکرار شود.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که بهتر بود قبل از نصب چنین بنرهای نامناسبی از علما و روحانیان شهر مشورت گرفته می شد، خاطرنشان کرد: نباید با این گونه اقدامات ناشایست جایگاه شهر شهید پرور و ولایی قائمشهر را در سطح کشور تضعیف کرد./950/ت310/ب1

ارسال نظرات