۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۶۱۹۸۲
درس‌های عاشورا در کلام حجت الاسلام محبی؛

جبهه مقاومت؛ اصحاب عاشورایی رهبر انقلاب

جبهه مقاومت؛ اصحاب عاشورایی رهبر انقلاب
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین مقاومت در کشورهای اسلامی را برگرفته از نهضت عاشورا دانست و گفت: دبیرکل حزب الله لبنان همچون اصحاب سیدالشهدا(ع) سخن از بارها کشته شدن و دست بر نداشتن از مکتب حق می‌گوید.

حجت الاسلام علی محبی اشنی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پیام قیام عاشورا را برای جامعه امروز بسیار دانست و گفت: با بررسی نهضت امام حسین (ع) درس های زیادی می توان گرفت که برای ما راهگشا خواهد بود.

وی روحیه ایثار و شهادت طلبی را نخستین درس از مکتب سیدالشهدا برشمرد و افزود: جوانان ما در دفاع مقدس و دفاع از حرم حضرت زینب(س) این روحیه را از حضرت علی اکبر(ع) آموختند. جوانانی که با این مکتب را  آشنا شدند در هنگام احساس وظیفه به میدان مبارزه رفتند. اینان این پیام را از حرکت امام حسین(ع) فراگرفتند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین مقاومت در راه حق را دیگر پیام قیام عاشورای حسینی عنوان کرد و گفت: استقامت برخاسته از قرآن کریم است، خداوند می فرماید«فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصيرٌ» امام حسین(ع) نیز با قیام خود به ما درس استقامت آموخت و امروز استقامت و مقاومت در کشور های اسلامی همچون لبنان و عراق و... برگرفته از حرکت عاشورا است. امروز انقلابیون در کشورهای مختلف سخنان یاران امام حسین (ع) را یادآوری می کنند. سخنان اصحاب سیدالشهدا(ع) که در شب عاشورا به آن حضرت گفتند اگر در راه شما کشته شویم و دو مرتبه زنده شویم سپس کشته شویم و بارها این اتفاق تکرار شود از شما دست نخواهیم کشید.

وی افزود: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که امروز در حال نبرد با دشمنان اسلام است به رهبر انقلاب این چنین می گوید «رهبر اردوگاه ما امروز، امام خامنه‌ای و مرکز این اردوگاه، جمهوری اسلامی ایران است و آمریکا تلاش دارد تا آن را محاصره کند. ما به امام خامنه‌ای، در مقابل آمریکا و اسرائیل، می‌گوییم ای فرزند حسین، شما را ترک نخواهیم کرد»./1370/ت302/ف

ارسال نظرات