۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۶۶۲۰۴۵
آیت الله مهدوی:

هدف دین اقامه عدالت در جامعه است

هدف دین اقامه عدالت در جامعه است
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف از بعثت انبیا عدالت است، تمام جامعه در همه امور نیازمند عدالت است و انسان عادل، انسانی کامل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، جمعه شب در هیأت رزمندگان اسلام اصفهان، با بیان خداوند آنچه را که از نظر جسمی انسان لازم داشته است، تأمین کرده، گفت: نیازهای روحی ما را هم خداوند در نظر گرفته است، اگر چه گاهی ما گلایه می کنیم که چرا خداوند به نیازهای جسمی یا روحی ما توجه ندارد اما حقیقت این است که همه چیز ما توسط خداوند فراهم آمده است.

وی ادامه داد: خداوند نیازهای جسمی ما را فراهم آورده است اما ممکن است در مسیر کسب این نعمت‌ها با مشکلاتی از سوی خودمان یا دیگران مواجه شویم و دستاوردهای دنیای ما کمتر باشد، در زمینه مسائل روحی نیز خداوند با کتاب و حجت نیاز روحی ما را تأمین کرده است.

افرادی که اهل تعقل نیستند زندگی را منحصر در مادیات می‌بینند

آیت الله مهدوی جلسات عزاداری امام حسین(ع) را حجت الهی برای تأمین نیازهای روحی انسان توصیف کرد و افزود: برخی افراد توجهی به نیازهای روحی خود ندارند و تنها زندگی را منحصر در مادیات می‌بینند، اما اگر این اشخاص کمی تعقل و تفکر کنند متوجه خواهند شد که انسان نیاز روحی و معنوی هم دارد و بسیار مهم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، محصور کردن انسان در نیازهای جسمی و مادی را اشتباهی بزرگ دانست و تصریح کرد: انسانی که اهل تعقل و تفکر نباشد زندگی خود را محصور در دنیا و امور دنیایی می‌بیند، این افراد گاهی به پوچی می‌رسند و دست به خودکشی می‌زنند چرا که نتیجه ای در زنده بودن و زندگی نمی‌بینند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان امر به عدالت را یکی از نیازهای روحی انسان برشمرد و اظهار کرد: مسأله عدالت بسیار مهم است، اینکه خودمان عادل باشیم کافی نیست، بلکه جامعه‌ای نیاز داریم که همه عادل باشند به همین دلیل امر به عدالت بسیار مهم است.

هدف دین اقامه عدالت است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف دین اقامه عدالت در جامعه است، هدف از آمدن امام زمان(عج) هم گسترش عدالت است، ایشان مانع ظلم و مجری عدالت خواهند بود و اگر ما خواهان حقیقی امام زمان(ع) هستیم باید خودمان هم عادل باشیم.

آیت الله مهدوی با اشاره به نقش عدالت در امور مختلف جامعه اسلامی، تصریح کرد: عدالت باید در تمام امور جامعه وجود داشته باشد، انسانی که عادل باشد یک انسان کامل است، هدفی که انبیاء آمدند و حتی برای آن جان دادند عدالت است که بسیار بزرگ و با شرافت است.

بدحجابی مصداق ظلم است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، رعایت نکردن حجاب و پوشش اسلامی را عدم رعایت عدالت و مصداق ظلم توصیف کرد و گفت: کسی که فرهنگ بالا دارد وقتی با تذکر پیرامون رعایت مسائلی نظیر حجاب می‌شوند می‌پذیرند اما افراد بی فرهنگ در مواجهه با این تذکر برخورد نامناسبی دارند، چرا که متوجه نیستند این بدحجابی و بی عفتی ظلم به جوانان و خانواده‌ها است.

وی با تأکید بر اهمیت تذکر لسانی برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و مفاسد موجود در جامعه، اظهار کرد: نباید نسبت به ظلم و فساد در جامعه بی تفاوت بود، خداوند ما را امر به عدالت، احسان و صله رحم کرده است، همچنین خداوند ما را از فحشا، انجام منکرات و ظلم و ستم نهی کرده است و ما باید به این موعظه الهی توجه داشته باشیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات