۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۶۲۸۱۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

توهین به مقدسات اسلامی رسواکننده مدعیان حقوق بشر است

توهین به مقدسات اسلامی رسواکننده مدعیان حقوق بشر است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: توهین به مقدسات اسلامی آن هم در روز روشن و در برابر دوربین‌های استکباری رسواکننده مدعیان حقوق بشر و آزادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم از ناحیه غربی‌ها و توهین به مقدسات اسلامی در سوئد و فرانسه، اظهار کرد: هرگونه اقدام توهین‌آمیز نسبت به مقدسات اسلامی محکوم و غیرقابل‌بخشش است.

وی با اشاره به آیه «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ»، افزود: خداوند می‌فرماید این قرآن مردم را به استوارترین آیین رهنمون می‌شود؛ ازاین‌رو باید گفت قرآن کتاب انسان‌پرور و جامعه پرداز و تمدن ساز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: نور قرآن اگر بر فطرت و جان انسان‌ها بتابد درون آنان را به کانون روشنایی و معرفت و عبودیت تبدیل کرده و چشمه‌های عاطفه و رأفت و رحمت و غیرت و خدمت به انسانیت را از آن جاری می‌سازد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این کتاب آسمانی رسالتش آن است که انسان‌ها را از فرش به عرش و از مُلک به مَلَکوت پیوند زند و جامعه بشری را به معراج اندیشه و دانش و عزت و عظمت برساند.

وی تصریح کرد: سوگمندانه جامعه به‌ظاهر متمدن و درواقع وحشی غرب و اَبوعِلم هایی که روی ابوجهل‌ها را سفید کرده‌اند در برابر این کتاب آسمانی و این نسخه شفابخش و نجات آفرین موضع خصمانه و کینه‌توزانه گرفته‌اند و مدعیان حقوق بشر و آزادی روز روشن و در برابر دوربین‌های استکباری به آن بی‌حرمتی کرده و آن را در آتش خشم خویش می‌سوزانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این غافلان عنود باید بدانند که جایگاه قرآن قلب و جان و فکر بیش از یک میلیارد و نیم انسان مسلمان باغیرت است و دیر یا زود غیرت دینی آنان دست غارتگران بین‌المللی را قطع خواهد کرد و این برخوردهای منفعلانه در اراده و عزم جبهه مقاومت خللی ایجاد نخواهد کرد زیرا خداوند اراده کرده است که نورش (دین و قرآن محمدی) را عالم‌گیر سازد.

گفتنی است، هفتم شهریورماه جاری تظاهرات غیرقانونی و بدون مجوز ضد اسلامی به‌وسیله گروه‌های راست‌گرا افراطی سوئد برگزار شد و در محله روزن گار شهر مالمو این کشور یک جلد قرآن کریم آتش زده شد و یک قرآن دیگر هم در مرکز شهر به‌وسیله گروه‌های راست‌گرای افراطی لگدکوب شد.

پس‌ازاین اقدام غیرقانونی و قبیح چند افراط‌گرا، شهر مالمو شاهد اعتراض‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای بود به‌طوری‌که پلیس سوئد از بازداشت ۲۰ تَن در پی ناآرامی‌ها و خشونت‌ها در شهر مالمو در جنوب سوئد خبر داد.

شایان‌ذکر است، نشریه فرانسوی شارلی ابدو Charlie Hebdo سه‌شنبه گذشته در یک گستاخی جدید بار دیگر کاریکاتورهای جنجالی موهن درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) را بازنشر کرد، این اقدام موهن با محکومیت گسترده در جهان اسلام روبرو شده است./9314//302/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات