۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۶۴۳۴۳
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

تخلق به اخلاق حسنی؛ لازمه یاری امام عصر

تخلق به اخلاق حسنی؛ لازمه یاری امام عصر
حجت الاسلام گنجی با توصیه فراوان نسبت به خواندن دائمی دعای عهد، گفت: لازمه تحقق یاری امام زمان، متخلق شدن به اخلاق اسلامی و حسنی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین گنجی در سخنرانی خود در مسجد مقدس جمکران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس و دفاع از جمهوری اسلامی پیش قراولان زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) هستند.

استاد حوزه علمیه با یادآوری ریزش عجیب امت اسلام پس از شهادت پیامبر اکرم(ص)، عنوان کرد: بسیاری از مردم به علت دنیا دوستی، ریاست طلبی و جهل نادانی از دین خدا اعراض کردند؛ به جز تعداد انگشت شماری از صحابه بقیه از امیرالمومنین(ع) و فرزندان ایشان دفاع نکردند.

حجت الاسلام گنجی با بیان اینکه بسیاری از نشانه های ظهور امام زمان(ع) قابل مشاهده است، اظهار داشت: وضعیت صدر اسلام هشداری برای جامعه امروز ماست که در دو راهی دنیا و آخرت عقب گرد نداشته باشند.

این کارشناس دینی ابراز کرد: در برابر ریزش صدر اسلام، رویشی در آخر الزمان توسط جوانان اتفاق می افتد که عاشق خداوند هستند و خداوند نیز نسبت به آن ها محبت دارد؛ این گروه مقاوم و در برابر کفار شکست ناپذیر هستند و بدون هیچ ترسی می گویند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حجت الاسلام گنجی ادامه داد: در آیات قرآن کریم از دو گروه یاری کننده پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) سخن به میان آمده؛ گروهی در صدر اسلام و گروه دیگر مردم غیور ایران هستند که براساس روایات در آخرالزمان دین خدا را یاری خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هر انسانی از لیاقت یاری امام زمان(ع) برخوردار نیست، گفت: حال که خداوند این منت را برسر ما گذاشته، باید خود را مهیای قرار گرفتن در مجموعه یاری کنندگان امام کنیم.

این کارشناس دینی با توصیه فراوان نسبت به خواندن دائمی دعای عهد، عنوان کرد: لازمه تحقق یاری امام زمان(عج)، متخلق شدن به اخلاق اسلامی و حسنی است.

وی با بیان اینکه از نظر امام حسن(ع) زیباترین زیبایی ها در عالم، اخلاق زیباست، عنوان کرد: اخلاق حسنی خالی از کینه است و دلی که درون آن کینه باشد نمی تواند از انصار امام زمان(عج) باشد.

حجت الاسلام گنجی لازمه دیگر یاری امام عصر را شجاعت و ایستادگی در برابر ناملایمات دانست و اظهار داشت: باید از کربلا درس مقاومت، ایستادگی و وفاداری بگیریم؛ فقر و بیماری نباید سبب ترس و عقب نشینی ما نشود./1350/پ202/ق

ارسال نظرات