۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۶۶۲۷۱
رییس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند خبر داد؛

ثبت وقف جدید به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون ریال در خراسان جنوبی

ثبت وقف جدید به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون ریال در خراسان جنوبی
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام خدائی از ثبت وقف جدید به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون ریال توسط بانوی ۸۷ ساله در میانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند، امروز در جمع خبرنگاران استان، اظهار داشت: در نخستین روز از هفته وقف، یک قطعه زمین مشجر، مشتمل بر تعدادی درخت زرشک به همراه دو فنجان آب، توسط خانم گوهر شخم گر در روستای خوان از توابع بخش قهستان شهرستان درمیان وقف شد.

وی افزود: این موقوفه با نیت عزاداری حسینی و با نیت پذیرایی شام عزاداران حسینی در شب 11 محرم وقف‌شده است.

حجت‌الاسلام خدائی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر بانوان در وقف‌های جدید سابقه بسیاری دارند این بانوی 78 ساله هم با این وقف جدید باقیات و صالحاتی را برای خود به‌جا گذاشته است.

وی با اشاره به اهداف واقف برای وقف این موقوفه، ادامه داد: ازجمله اهداف واقف از وقف این موقوفه این است که افزون بر باقیات و صالحات در طول دوران نامی از وی برده شود.

حجت‌الاسلام خدائی با اشاره به اهداف تبلیغ و اطلاع‌رسانی وقف‌های جدید، تصریح کرد: هدف از تبلیغ و اطلاع‌رسانی وقف‌هایی که واقفان انجام می‌دهند تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف است.

وی با تأکید بر اهمیت تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، خاطرنشان کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف یکی از ضرورت‌های جامعه امروز است و بايد تبليغات و اطلاع‌رسانی درباره موضوع وقف به‌صورت جدی دنبال شود.

حجت‌الاسلام خدائی افزود: ما نباید درباره وقف این سنت حسنه دست از تبلیغ و ترویج آن بکشیم و دهه وقف بهترین فرصت و زمان برای تبلیغ و تبیین فرهنگ وقف در جامعه است.

وی افزود: همه ما وظیفه‌ داریم آثار و برکات وقف را به جامعه معرفی کنیم و در این راه نقش رسانه‌ها غیرقابل‌انکار است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند بابیان اینکه مردم باید آثار و برکات وقف را در زندگی خود لمس کنند، اظهار داشت: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و معرفی آثار و برکات آن توسط رسانه‌ها در جامعه تأثیر بسیار زیادی در تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف دارد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات