۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۶۷۶۲۹
رئیس ستاد زکات استان اصفهان:

شورا‌های زکات روستایی در سراسر استان اصفهان فعال شده است

شورا‌های زکات روستایی در سراسر استان اصفهان فعال شده است
اصفهان - حجت الاسلام رنجبر از تشکیل شورا‌های زکات روستایی در سراسر استان اصفهان خبر داد و گفت: شورای زکات روستایی، کمیته امداد کوچکی در روستا‌ها است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر پیش از ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان کاشان با تبریک میلاد پیامبراکرم (ص) و هفته وحدت، گفت: کاشان یکی از شهرستان‌های موفق در جمع آوری زکات مستحبی است.

وی افزود: کاشان زکات واجب قابل توجهی ندارد، اما در عین حال نیازمندان زیادی در روستا‌های تابعه و شهرستان کاشان هستند به طوریکه برخی بیماران حتی توان هزینه مداوای خود را ندارند.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه زکات در قرآن به آن سفارش شده است و در روایات اهل بیت (ع) از آن به عنوان فریضه عظیمه یاد شده است، افزود: تبیین زکات در جامعه نیازمند تلاش و همت عمومی به ویژه مسؤولان است.

رئیس ستاد زکات استان اصفهان در ادامه از تشکیل شورا‌های زکات روستایی در سراسر استان اصفهان خبرداد و گفت: شورای زکات روستایی یک کمیته امداد کوچکی در روستا‌ها است که با فعالیت آن ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل روستایی شناسایی می‌شود.

وی شناسایی ظرفیت‌هایی روستایی را از مهمترین اهدف تشکیل شورای‌های زکات روستایی دانست و افزود: بسیاری از روستا‌ها ظرفیت‌های بالفعل ندارند، اما از ظرفیت‌های بالقوه روستایی که متمولین روستایی ساکن در کاشان و تهران و اصفهان می‌توان برای کمک به نیازمندان روستا استفاده کرد.

به گفته وی صد درصد درآمد‌های به دست آمده از راه جمع آوری زکات برای همان مکانی که زکات جمع آوری شده هزینه می‌شود.

حجت الاسلام زنجبر همچنین کاشان را قطب بزرگ صنعتی کشور به ویژه در تولید فرش ماشینی دانست و اعلام کرد: اگر هر کارخانه فرش ماشینی سالانه ۲ تخته فرش برای نیازمندان اختصاص دهد در تهیه جهیزیه نیازمندان مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس ستاد زکات استان اصفهان با تقدیر از خیرین مسکن ساز کاشان، گفت: خیرین مسکن ساز کاشان طی سال‌های گذشته ۳۷۵ واحد مسکونی برای نیازمندان کاشان تهیه کرده اند، اما این تعداد واحد مسکونی کافی نیست و همچنان نیازبه مساعدت خیرین کاشان است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات