۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۶۹۹۷۸
حجت الاسلام والمسلمین ملکی مطرح کرد؛

رویه آیت الله گلپایگانی؛ تربیت شاگردان تأثیرگذار برای اسلام و انقلاب

رویه آیت الله گلپایگانی؛ تربیت شاگردان تأثیرگذار برای اسلام و انقلاب
حجت الاسلام والمسلمین ملکی رویه حضرت آیت الله گلپایگانی را تربیت شاگردان تأثیرگذار برای اسلام و انقلاب دانست و گفت: طلاب از بزرگان حوزه علمیه الگوبرداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز رحلت حضرت آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی، بر ضرورت تبیین شخصیت این عالم بزرگوار و سایر علمای بزرگ دین برای نسل جوان تأکید کرد و گفت: ایشان یک شخصیت قرآنی، فقهی، اخلاقی و انقلابی بودند.

وی شخصیت قرآنی مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: حضرت آیت الله گلپایگانی از علمای بزرگی بود که به قرآن، علوم قرآنی و تفسیر قرآن کریم توجه ویژه ای داشت و مروجان، مفسران و مبلغان معارف قرآن کریم را بسیار مورد عنایت قرار می داد؛ ایشان در این زمینه کتابخانه ای تأسیس کرد که تقریباً می توان گفت از کتابخانه های تخصصی قرآنی کم نظیر به شمار می رفت.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به شخصیت معنوی، اخلاقی و متواضع حضرت آیت الله گلپایگانی عنوان کرد: ایشان از لحاظ اخلاقی و تواضعی که داشتند، زبانزد عام و خاص بودند و از همین جهت نسبت به طلبه های سطح مقدمات تا طلاب سطوح عالی و خارج و اساتید و بزرگان عنایت و توجه ویژه ای می کردند؛ ایشان هر کجا عرب فصیحی می دیدند، از آن شخص می خواستند تا قرائت حمد و سوره ایشان را تصحیح کند که این نشان از اوج مراقبت ایشان نسبت به مسائل دینی است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها حساسیت و مراقبت حضرت آیت الله گلپایگانی نسبت به طلاب سطح مقدمات را مورد توجه قرار داد و افزود: ایشان آیت الله عراقچی همدانی را که شخصیتی اخلاقی بودند به عنوان ناظر مدرسه علمیه المهدی(عج) قرار داده و همواره نسبت به تربیت طلاب دغدغه مند بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه تربیت شاگردان تأثیرگذار برای اسلام و انقلاب رویه حضرت آیت الله گلپایگانی بود، به شخصیت انقلابی و مجاهدت های ایشان در جریان نهضت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: زمانی که مسأله محاکمه و قتل امام(ره) بخاطر این که علیه رژیم شاهنشاهی حرکت کرده بودند، مطرح شد، ایشان از کسانی بود که اجتهاد امام خمینی(ره) را تأیید کردند، زیرا بر اساس قانون، کسی نمی توانست فرد مجتهد را اعدام کند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها با بیان اینکه حضرت آیت الله گلپایگانی در طول نهضت امام خمینی(ره)، چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی یار امام(ره) بود، خاطرنشان کرد: ایشان جزء شخصیت های سیاسی به معنای خاص نبود، اما همواره از نظام و امام خمینی(ره) دفاع کرده و از ایشان تبعیت می کرد؛ ایشان به اندازه ای والامقام بودند که حتی نماز میت بر پیکر مطهر امام خمینی(ره) را اقامه کردند و این بسیار امر معنادار و مهمی است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه امروز طلاب باید مسیر بزرگانی همچون حضرت آیت الله گلپایگانی را که بنابر تعبیر رهبر معظم انقلاب قله های حوزه هستند، ادامه دهند، یادآور شد: طلاب باید همت داشته باشند تا به این قله ها دسترسی پیدا کرده و با الگو قرار دادن آنها به مراتب بالا و والا نائل آیند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات