۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۸۶۴۹۰
آیت الله حسینی بوشهری:

خبرگزاری رسا نسبت به مطالبات امام و رهبری، گام دوم انقلاب و مسائل حوزه دغدغه دارد

خبرگزاری رسا نسبت به مطالبات امام و رهبری، گام دوم انقلاب و مسائل حوزه دغدغه دارد
رییس جامعه مدرسین رسالت خبرگزاری رسا را در مسائل حوزوی سنگین دانست و گفت: الحمدالله سمت و سوی حرکت خبرگزاری رسا همراهی با انقلاب و اسلام است.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن اشاره به سمت و سوی حرکت خبرگزاری رسا که همراهی با انقلاب و اسلام است، رسالت خبرگزاری رسا را در مسائل حوزوی سنگین عنوان کرد و ابراز داشت: گزارشات کم و بیشی که به دست بنده می‌رسد و در جریان امورات خبرگزاری رسا قرار می‌گیرم، الحمدالله سمت و سوی حرکت خبرگزاری رسا همراهی با انقلاب و اسلام است، همچنین خبرگزاری رسا دغدغه‌مند نسبت به مسائل گام دوم انقلاب، منویات حضرت امام خمینی(ره)، رهبر عزیز و فرزانه انقلاب و مسائل حوزوی می‌باشد.

وی ضمن زنده کردن یاد شهدای خبرنگار، روز خبرنگار را به کسانی که رسالت پیام‌رسانی به آحاد جامعه دارند را تبریک گفت و اظهار داشت: رسانه و خبرنگار می‌تواند در مسائل فرهنگی یک جامعه موثر باشد، در مسائل سیاسی، اجتماعی و... که به زندگی مردم گره می‌خورد، موثر واقع شوند و مشکلات مردم را با انتقال سریع اطلاعات به مسؤولان و جامعه حل کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به ویژگی‌های رسانه و خبرنگار تراز انقلاب عنوان کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران برای رسالت سنگین پیام‌رسانی و ارتباط دوسویه میان مردم و مسؤولان نیاز دارند تا به مسائلی دقت کنند؛ اولین مسأله صداقت و امانتداری خبرنگار در انتقال پیام می‌باشد. در بحث رسانه و خبرنگار تراز اعمال سلیقه در انتقال پیام، آثار سوء و زیان‌باری را در جامعه به وجود می‌آورد.

وی در ادامه افزود: دومین ویژگی دقت در انتقال پیام است که بسیار هم مهم است. شاید رسانه یا خبرنگاری دچار اعمال سلیقه نشده باشد؛ اما با بی دقتی واقعه‌ای را اشتباه یا ناقص به جامعه و مسؤولان منتقل می‌کند. سومین ویژگی در بحث رسانه تراز سرعت انتقال پیام است. با توجه به نقش سرعت در عصر فعلی باید رسانه ها از سرعت عمل بالایی در انتقال پیام برخوردار باشند، بعضا همین سرعت در انتقال اطلاعات و اخبار می‌تواند در سیاست‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... بسیار موثر واقع شوند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خبرنگار تراز را دیده‌بان بیدار برای مسؤولان و مردم معرفی کرد و توضیح داد: خبرنگار تراز یک دیده‌بان بیداری برای رساندن سریع اخبار و اطلاعات از رویدادها، حوادث مختلف کشور و نگرانی‌های مردم به مسؤولان هستند. اگر خدایی ناکرده خبرنگار که رسالت اصلی او رساندن صدای مردم به مسؤولان برای تصمیم گیری بهتر آن‌ها است را به درستی انجام ندهند و ابزاری برای دیگران بشوند یا بی‌دقتی و در انتقال پیام‌ها اعمال سلیقه کنند، مشکلات بسیاری برای یک جامعه به وجود خواهد آمد.

وی در انتهای صحبت خود افزود: اگر از زبان شما یا رسانه‌هایی که دغدغه حوزوی دارند نسبت به حوزه علمیه نقدهای منصفانه، دلسوزانه و خیرخواهانه شنیده یا راهکارهای مناسبی ارائه شود، حتما پذیرفته خواهد شد. گاهی برخی رسانه‌ها صرفا نقد می‌کنند و ذهن‌ها مشغول می‌شوند؛ اما اگر در کنار نقد، راهکاری نیز ارائه شود دست مایه مسؤولان حوزوی خواهد شد تا بتوانند بهتر عمل کنند.

ارسال نظرات