۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۸۶۴۹۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

خبرنگاران شهید برای آگاهی بخشی به جامعه قلم‌شان را با خون خود در آمیختند

خبرنگاران شهید برای آگاهی بخشی به جامعه قلم‌شان را با خون خود در آمیختند
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به نقش خبرنگاران در رشد و پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: خبرنگاری حرفه ای مسؤولیت آور و دشوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز در مراسم غبار روبی گلزار شهدا که به مناسبت ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» و روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران شهید انسان‌هایی بودند که تعهد خودشان را با تقدیم جانشان امضا کردند؛ امضای آنها جانی بود که با خداوند تبارک تعالی معامله کردند، انسان‌هایی که با خداوند معامله می‌کنند و خداوند خریدار آنها است و در مقابل جانشان بهشت را از خداوند خریداری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: خبرنگاران شهید قلمشان را با خون خودشان آمیختند برای اینکه به جامعه آگاهی ببخشند.

وی با بیان اینکه دنیا بدون خبرنگاران، خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها تیره و تار است، بیان کرد: اگر خبرنگاران نباشند واقعیت‌ها منعکس نمی‌شوند، زیرا خبرنگاران و اهل قلم هستند که به دنبال چرایی، چگونگی، چه وقت و با حضور چه کسانی در چه زمانی رویدادها اتفاق افتاده است و همواره به دنبال تجزیه، تحلیل و رسیدن به حق می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: خبرنگاران به دنبال این هستند که حقیقت را با تمام زوایا به جامعه منعکس کنند، به طور یقین ممکن است در این عرصه کسانی باشند که با کار خبرنگاران و بیان حقیقت مخالفت داشته باشند چون منافع خودشان را ممکن است در خطر ببینند.

وی تصریح کرد: خبرنگاری یک امری مسئولیت آور، پر مخاطره، سخت و دشوار است ولی چون تاثیر گذار است پر مسؤولیت است و همین امر برای انسان ایجاد وظیفه می‌کند که با واقعیت‌ها آنچنان که هست منعکس کند. 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: اگر به پیشینه استان نگاه کنیم حتما رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها برخی واقعیت‌ها را منعکس کردند ولی گوش شنوایی نبوده که به مشکلات و واقعیت‌ها توجه کند که ما اکنون در چنین وضعیتی نباشیم. 

وی اظهار داشت: در این مرحله که کار دولت سیزدهم شروع شده است همه ما باید هوشیارانه، با بصیرت و آگاهی مطالبات مردم و مشکلات استان را دنبال کنیم که ان شاءالله وضعیت استان لرستان از این وضعیت فعلی  رو به جلو حرکت کند زیرا اگر کشور نیاز به تحول دارد استان لرستان نیازمند تحول همراه با جهش دارد تا عقب ماندگی‌های گذشته با توجه به ظرفیت‌های موجود استان جبران شود. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: باید دقت کنیم بیش از ۳ دهه از جنگ تحمیلی می‌گذرد، مدیرانی به این استان آمدند و رفتند ولی علی‌رغم تلاش‌هایی که کردند وضعیت فعلی استان رضایت بخش نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در دولت جدید باید به گونه‌ای هوشیارانه عمل کند که استان را به جهات گوناگون علاوه بر  ارتقاء فرهنگی به رشد اقتصادی برسد تا  مردم استان از تورم، بیکاری و عدم رونق مطلوب کسب و کار رهایی پیدا کنند و این امر در سایه رسالت مسوولیت آور خبرنگاران، خبرگزاری‌ها و اهل قلم است. 

وی بیان کرد: اخبار نشریات محلی و خبرگزاری‌ها را با دقت مطالعه و حضور خبرنگاران، خبرگزاری‌ها و صداو سیما را در محافل رصد می‌کنم و حتی سوالاتی که از مسؤولان پرسیده می‌شود به دقت بررسی می‌کنم و دقت نظر خبرنگاران را می‌ستایم. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: استان لرستان دارای ظرفیت‌های کشاورزی بسیار خوبی با داشتن زمین‌های حاصلخیر و آب کافی است و مستعد داشتن ده ها مجموعه کشت و صنعت است که این ظرفیت را خبرنگاران و خبرگزاری‌ها باید منعکس کنند./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات