۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۸۶۹۴۰
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان:

اندیشه‌های غربی انسان را به بردگی نوین دعوت می کند

اندیشه‌های غربی انسان را به بردگی نوین دعوت می کند
تهران - مدیرمدرسه دارالحکمه به بررسی مراحل دستیابی انسان به استقلال در زندگی پرداخت و گفت: اندیشه های غربی انسان را به بردگی نوین دعوت می کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه در شب پنجم محرم در هیأت میثاق شهدا که در دانشگاه افسری امام علی(ع) تهران برگزار شد، به جمع بندی و بررسی مراحل رسیدن به استقلال و اوج عزتمداری پرداخت و گفت: فکر و اندیشه، نقطه آغاز حرکت انسان به سمت استقلال است.

وی با اشاره به گسترش دین گریزی در جامعه گفت: تعلیم و تربیت ناصحیح دینی در آموزش و پرورش و مراکز آموزشی کشور سبب گسترش دین گریزی جوانان شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بررسی موضوعات مورد نیاز جهت تفکر برای استقلال‌طلبی پرداخت و گفت: انسان ها باید در این مسأله تفکر داشته باشند که در اینکه که چه مقدار استقلال‌طلب بوده و آن را دوست دارد.

 مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه اظهار کرد: تبلیغ و ترویج بی‌دینی‌ها در حقیقت ما را به انواع بردگی دعوت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز داشت: فردی می تواند از تهاجم فرهنگی غرب رهایی پیدا کند که بداند اندیشه مکاتب غرب انسان را به بردگی نوین دعوت می کند و همچنین روشنفکران غرب زده با شعار همانند آزادی، حقوق بشر، دموکراسی و لبیرالسم به بردگی  غرب کشیده خواهند شد.

وی با بیان اینکه دین، برنامه‌ای برای استقلال ما در زندگی است، افزود: دستورهای دینی مرا برای مستقل بودن و خوب بودن در زندگی راهنمایی می کند.

حجت الاسلام و المسلمین مرحله دوم برای مستقل شدن را بریدن و رهایی از علایقی که مانع استقلال بوده، توصیف و ابراز کرد: مراحل مختلف زندگی برای دستیابی به آزادی و رهایی دل از تعلقات دنیوی است، از این رو نباید اسیر نعمات دنیوی بشویم.

مدیر مدرسه دارالحکمه با بیان اینکه قوی شدن در اراده و عزم برای مستقل شدن، را مرحله  سوم استقلال طلبی بیان کرد و افزود: ما برای تقویت اراده و عزم خود، باید از کارهای کوچک، ولی مستمر و منظم شروع کنیم.

وی تنظیم رفتار و انجام رفتارهایی که برای کسب استقلال لازم و ضروری دانست، گفت: هر سبک زندگی سبب عدم استقلال و وابستگی انسان در زندگی می شود، باید اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین اظهار کرد: دین یک سری از مشکلات را با کسب حکمت توسط خود فرد حل می‌کند.

وی با بیان اینکه مرحله پنجم، تأثیر مراحل استقلال‌طلبی بر قلب انسان است، گفت: در وابستگی به معشوق هم نوعی استقلال وجود دارد و همچنین وابستگی و عشق به خدا، عین استقلال طلبی است.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان حکمت را مورد نیاز انسان دانست و افزود: حکیم، چیزی را می‌فهمد که در تعلیم و تربیت وجود نیست.

مدیر مدرسه دارالحکمه ابراز داشت: رسیدن به حکمت در مقام اندیشه و اثر گذاری بر عالم از مراحل آخر برای رسیدن به استقلال انسان در زندگی است.

ارسال نظرات