۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۶۹۶۲۶۵

اوضاع کرونا در قاره اروپا از مرحله سیاه هم گذشته است

اوضاع کرونا در قاره اروپا از مرحله سیاه هم گذشته است
اوضاع کرونا در قاره اروپا از مرحله سیاه هم گذشته است. تعداد مبتلایان به نسبت جمعیت کم برخی از کشورهای کوچک اروپایی بسیار بالاست و میانگین ابتلا و مرگ روزانه با جمعیت یک کشور همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین ، اروپا به شدت گرفتار موج های جدید همه گیری کرونا شده است.

اما کشورهای مختلف اروپایی در برابر این موج سیاه کرونایی که ممکن است به تمام نقاط دنیا نفوذ پیدا کند چه می کند؟

*به دنبال اوج گرفتن شدید بیماری ناشی از ویروس کرونا در نقاط مختلف اروپا به خصوص آلمان، صدراعظم بعدی آلمان یعنی اولاف شولز اعلام کرد که واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در این کشور برای همه اجباری است. شمار فوت شدگان کرونایی در آلمان از 100 هزار نفر گذشت.

 

*ایتالیا از اقدامات جدید ضدکرونایی  رونمایی کرده است؛ بدان معنا که افراد واکسینه نشده را از حضور در مکان‌های متعدد ممنوع می‌کند، واکسیناسیون اجباری را گسترش می‌دهد و واکسن‌های تقویتی را برای همه بزرگسالان فراهم خواهد کرد.

 

*وزیر بهداشت پرتغال امروز متعهد شد که تا پایان ژانویه به یک چهارم جمعیت این کشور برای مقابله با «طوفان همه‌گیر و جدید کرونا» واکسن‌های تقویت‌کننده کووید بدهد.

 

*فرانسه قرار است فردا اقدامات جدید ضدکرونایی و محدودیت کننده را همزمان با افزایش نرخ ابتلا و مرگ در سراسر کشور اعلام کند.

 

*دو شیر باغ وحش زاگرب کرواسی مبتلا به ویروس کرونا شدند. آنها این ویروس را از مربی آموزش دهنده خود گرفته اند تا بار دیگر مسئله انتقال ویروس از انسان به حیوان مطرح شود.

 

*بریتانیا احتمالا مجددا مرزهای هوایی خود را ببندد.

 

*در بریتانیا اوضاع بسیار بحرانی است. بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا در حال افزایش است و بر اساس آخرین آمار، 43 هزار و 676 مورد جدید ابتلا به این بیماری اعلام شده است. 149 نفر دیگر جان خود را از دست داده اند. 303 هزار و 71 نفر دیگر در هفت روز گذشته مبتلا به کرونا تشخیص داده شده اند و این یعنی افزایش 11.1 درصدی نرخ ابتلا دراین کشور.

 

*کشور کوچک هلند که به دلیل اعمال مجدد محدودیت های کرونایی با تظاهرات های شدید و خشونت آمیز مردم مواجه است ابتلای 23 هزار و 700 نفر دیگر را اعلام کرد.

 

*وزیر بهداشت هلند گفته است که دولت تدابیر جدید کووید را در روز جمعه اعلام خواهد کرد زیرا بیمارستان‌ها برای مقابله با افزایش موارد مبتلا تلاش می‌کنند. هوگو دی یونگ در نامه ای به پارلمان گفت: «نرخ ابتلا بالاتر از هر زمان دیگری است. پذیرش در بیمارستان فراتر از حد انتظار است و ما هنوز بدترین وضعیت را ندیده‌ایم.»

ارسال نظرات