۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۹۷۵۶۵
امام جمعه موقت کاشان تأکید کرد؛

لزوم تحقیق و مطالعه درسیره و زندگی حضرت زینب

لزوم تحقیق و مطالعه درسیره و زندگی حضرت زینب
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار بر لزوم تحقیق و مطالعه در سیره وز ندگی حضرت زینب تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبارجمعه شب جلسه تفسیر قرآن که درمسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد درتفسیرآیه نهم سوره مبارکه حضرت ابراهیم، با تبریک ولادت حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) به دلیل فداکاری در کربلا حق بزرگی به گردن اسلام و دارد.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری حضرت زینب ازسوی خداوند انجام شده است، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) نامگذاری فرزندان خود را به امیرمومنان(ع) و ایشان به پیامبراکرم(ص) و پیامبراکرم(ص) نیزبه خدا واگذارمی کرد از این رونامگذاری امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) ازسوی خداوند انجام شد.

حجت الاسلام اسلامی تباربا اشاره به اینکه حضرت در روز پنجم، ماه پنجم، سال پنجم قمری متولد شده است، ادامه داد: حضرت زینب(س) معلم به علم الهی بود وعلم لدونی داشت و خداوند مستقیما معلم حضرت بود برای همین دارای مقام و جایگاه رفیعی است.

امام جمعه موقت کاشان حضرت زینب(س) را مظهر صبر و استقامت و شهامت و شجاعت دانست و گفت: امام عصر(عج) در ناحیه مقدسه می‌فرماید، ملائکه آسمان در صبر حضرت زینب(س) در تعجب هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از ویژگی‌های حضرت زینب(س) را ولایتمداری دانست و ابرازداشت: حضرت زینب(س) که هفت معصوم، پیامبراکرم(ص)، امیرمومنان(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) را دیده است ولایتمداری را از مادر خود فاطمه زهرا(س) الگو گرفته بود.

وی به لزوم تحقیق و مطالعه در سیره و زندگی حضرت زینب اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) شخصیتی است که نامگذاری او از سوی خداوند است و خداوند معلم بدون واسطه حضرت است.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه تفسیر سوره نهم سوره ابراهیم، گفت: یوم الله روزی است که نشانه‌های قدرت خداوند با نزول نعمت و یا دفع بلا و عذاب برای انسان آشکار می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار تاریخ را دانشگاهی برای همه انسان‌ها دانست و با بیان اینکه گذشته چراغ راه آینده است، افزود: سنت‌های خداوند و قوانینی را که پیاده کرده تغییرناپذیراست و ثابت است و هر طغیانی عذاب الهی را همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه واقعیت و ماهیت تمامی حوادثی که در طول تاریخ رخ داد است یکی است، گفت: عواملی که سبب عزت و سعادت ویا ذلت وعذاب یک ملت است یکی است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: عامل نابودی قوم نوح که در جامعه امروز نیز بروز و ظهور دارد یکی است، اگر در برهه‌ای از تاریخ حوادثی رخ داده است انسان می‌تواند در برهه دیگری از تاریخ از آن عبرت بگیرد و هدایت شود./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات