۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۹۷۶۸۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

الگوی اقتصادی کشور فاصله آفرین است

الگوی اقتصادی کشور فاصله آفرین است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، بخشی از مشکلات امروز کشور در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را ناشی از عملکرد ضعیف دستگاه های مسؤول دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شئونات مذهبی استان با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، هفته بصیرت، دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همچنین نخستین سالگرد علامه مصباح یزدی، بر ضرورت توجه جدی به همه این مناسبت های پیش روی تأکید کرد و گفت: دستگاه های مسؤول باید توجه جدی به این برنامه ها داشته باشند و از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی در جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن آنها بهره گیرند.

وی بر ضرورت توجه به برنامه های این ایام در روستاها تأکید کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی و ائمه جمعه در برپایی جلسات روضه، بصیرت افزایی، توجه به آسیب های فرهنگی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به در پیش بودن هفته بصیرت اشاره کرد و با بیان این که در مسأله بصیرت نباید تنها نگاهمان به دشمن باشد، ادامه داد: در این خصوص باید نگاهی به کارکرد خودمان در داخل نیز داشته باشیم و سهم هر یک از نهادها و دستگاه ها در به وجود آمدن آسیب های اجتماعی و فرهنگی مشخص شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که نباید همه مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی امروز کشور را به دشمن نسبت دهیم، خاطرنشان کرد: بخشی از این مشکلات فعلی به عملکرد متولیان و مسؤولان کشور باز می گردد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که انقلاب اسلامی با شعار و هدف عدالت و حمایت از ضعفا و مستضعفان پایه گذاری شد، گفت: اما متأسفانه در طول دهه های اخیر فاصله طبقاتی میان دهک ها بالا و پایین جامعه هر روز بیشتر شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که الگوی اقتصادی ما یک الگوی فاصله آفرین بین دهک های پایین و بالا است و هر روز هم بیبشتر می شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول دهه های اخیر همواره بر ثروت ثروتمندان و بر فقر فقرا افزوده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که همان طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند هر تصمیمی در کشور باید پیوست فرهنگی و عدالت داشته باشد، گفت: باید نگران معیشت ضعفا و زندگی آنها باشیم و به قولی که در خصوص تحقق عدالت علی(ع) به آنها داده شد عمل شود.

وی با بیان این که نباید امروز پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی افرادی که سهم چندانی در پیروزی انقلاب نداشتند در پست ها و سایر بخش ها حضور پررنگی داشته باشند و افرادی که نقش آفرین بودند در گوشه قرار بگیرند، افزود: باید توجه به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه که همواره نقش پررنگی در صحنه های مختلف انقلاب داشتند بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از وضعیت عفاف و حجاب در کشور، گفت: مسأله عفاف و حجاب در وضعیت درستی ندارد و شاهد آسیب هایی در این حوزه هستیم که باید برای اصلاح این بخش فکر جدی شود.

وی با تأکید براین که نباید بگذاریم نسل جوان و نخبگان کشور نسبت به آینده مأیوس شوند، افزود: هجرت نخبگان به کشورهای دیگر برای ما سنگین و ناگوار است و باید به دنبال رفع مشکلات حوزه باشیم./950/پ210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
علت بروز فاصله بین دهک ها چیست؟
0
0