۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۶۹۷۸۸۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ترویج الگوهای غربی مسأله ازدواج را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است

ترویج الگوهای غربی مسأله ازدواج را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است
اصفهان - آیت الله سلیمانی تأسی به سیره اهل بیت(ع) را تنها راه رسیدن به ازدواج پایدار دانست و گفت: قرآن امر مهم ازدواج را به عنوان یک میثاق عظیم مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در نخستین همایش تحکیم بنیان خانواده که در فرهنگسرای مهر این شهرستان برگزار شد، گفت: تأسی به دین تنها راه رسیدن به ازدواج پایدار است.

وی افزود: معرفی الگوی‌های غربی و تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غرب در امر ازدواج سبب شده است تا از دین فاصله گرفته و با مشکلات زیادی روبرو باشیم.

آیت الله سلیمانی بر لزوم تعلقات و عناصر پیوستگی و وابستگی زوجین نسبت به یکدیگر تأکید کرد و ابراز داشت: در امرازدواج برای پایدارماندن پیوند زناشویی و تحکیم خانواده باید از آموزه‌های دینی و رهنمود‌های اهل بیت(ع) استفاده کرد و سیره و زندگی آن‌ها را الگوی زندگی خود قرارداد.

وی در ادامه به نقش خانواده در امر مهم ازدواج اشاره کرد و برخی عواملی که سبب سست شدن بنیان‌های خانواده می شود را برشمرد و افزود: قرآن امرمهم ازدواج را به عنوان یک میثاق عظیم مطرح است تا بیشتر به اهمیت ازدواج پی برده شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان به برخی هنجارشکنی‌ها در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه نقش انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس کم رنگ شده است، گفت: اگربه نقش این نهاد در دانشگاه‌ها اهمیت داده شود ازدواج در فضای مجازی کم رنگ خواهد شد و ازدواج‌های پایدار در فضای حقیقی پررنگ خواهد شد.

آیت الله سلیمانی سعادت در دنیا و آخرت را در گرو بازگشت به دین دانست و عنوان کرد: تا زمانی که از دین فاصله بگیریم و فرهنگ غرب را که خودشان را نیز به بن رسانیده است را کورکورانه دنبال کنیم، بنیان خانواده سست و متلاشی خواهد شد و این اتفاقی است که امروز درغرب بنیان خانواده را به ورطه نابودی کشانیده است./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات