۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۶۹۸۷۸۷
نماینده، ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

مؤلفه های موفقیت بانوان در زندگی

مؤلفه های موفقیت بانوان در زندگی
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به مؤلفه های موفقیت بانوان در زندگی گفت: افتخارات علمی یک زن نمی تواند دلیلی بر موفقیت زن در زندگی خانوادگی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در سوگواره یاس نبوی هیات احمدی کاشان که در آستان مقدس سلطان امیر احمد این شهرستان برگزار شد، گفت: افتخارات علمی یک زن نمی تواند دلیلی بر موفقیت زن در زندگی خانوادگی باشد.

وی افزود: زن اگر تحصیلات عالیه هم داشته باشد و در همه علوم استاد برجسته هم که باشد اما این افتخارات علمی دلیل بر موفقیت زن در زندگی خانوادگی نمی تواند باشد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه جوهره زن در دروان زندگی مشترک با همسر بروز و ظهور دارد، گفت:  زن در زیر یک سقف و در دامان پدر و مادر تربیت و رشد می کند اما برای زندگی نوین دیگری که تجربه آن را ندارد باید آماده شود و همین فرایند نیز برای مرد وجود دارد.

به گفته وی هنر زن و مرد برای زندگی مشترک و تشکیل خانواده زمای بروز و ظهور خواهد داشت که در نقش همسر بروز و ظهور داشته باشد.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: زمانی جوهره دختر و پسر بروز خواهد داشت که این دو نفر از دو فرهنگ متفاوت از دو خانواده متفاوت بتواننند با تفاهم با یکدیگر در یک زیریک سقف زندگی مشترکی را برای تبدیل شدن به شجره ای بارور و تکثیر نسل داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه زن باید مشوق مرد در بندگی خدا باشد، اظهار داشت: رزمندگان اسلام اگر حمایت همسران خود را برای رفتن به جبهه و نبرد با دشمن را نداشتند به فیض شهادت نمی رسیدند.

آیت الله سلیمانی همچنین با اشاره به اینکه فاطمه زهرا(س) برای امیرمومنان تنها یک همسر نبود، بلکه یار و همدم و مدافع او بود گفت: امیرمومنان(ع) از فاطمه زهرا(س) وجه می گرفت چرا که فاطمه زهرا(س) قلب و جوهر خمسه طیبه است./1307/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات