۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۰۳۴۷۵
امام جمعه موقت کاشان:

رفتار والدین مهم ترین عامل تربیت فرزندان است

رفتار والدین مهم ترین عامل تربیت فرزندان است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: رفتار والدین مهترین عامل در تربیت فرزند است و همانگونه فرزند عاق والدین می‌شود، والدین نیز می‌توانند عاق فرزندان خود شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی در ادامه تفسیرشرح دعای بیست و چهارم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، یکی از انواع احسان را بخشش دیگران دانست و گفت: عفو و بخشش و گذشت یکی از بهترین انواع احسان برای اموات است.

وی یکی از بخشش‌های دیگر را عفو پدر و مادر دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که در اسلام یقینی است متقابل بودن حقوق انسان‌ها است، حق و حقوق والدین نسبت به فرزندان و فرزندان نسبت به پدر و مادر متقابل است.

حجت الاسلام اسلامی تبار تربیت دینی فرزندان را از حقوق فرزندان نسبت به پدر و مادر دانست و ادامه داد: انتخاب نام نیکو، آموزش قرآن و علوم دینی و تربیت براساس آموزه‌ها دینی از جمله حقوق فرزندان نسبت به پدر و مادراست.

وی تربیت فرزندان را ازمهم ترین موضوعات خانواده دانست و گفت: اهمیت تربیت فرزندان زمانی بروز و ظهور دارد که فرزند مرتکب خطا شود، از این رو اگر پدر و مادر عملکرد خوبی نداشته باشند در تربیت فرزندان موثر خواهد بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: رفتار پدر و مادر مهترین عامل در تربیت فرزند است و همانگونه فرزند عاق والدین می‌شود، والدین نیز می‌توانند عاق فرزندان خود شوند.

وی افزود: همانگونه که بدرفتاری فرزند نسبت به والدین عذاب دنیا و آخرت را به همراه دارد، بدرفتاری پدر و مادر نسبت به فرزند نیز عذاب دنیا و آخرت را به همراه دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: پدر و مادر گاهی در تربیت فرزندان خود در محبت به آن‌ها افراط می‌کنند و یا با خشونت با فرزندان خود رفتار می‌کنند که هر دو مورد اشتباه است.

وی گفت: کودکان انسان‌های کوچکی هستند که همانگونه که بزرگتر‌ها دوست دارند به آن‌ها احترام گذاشته شود، کودکان نیز دوست دارند به آن‌ها احترام گذشته شود به ویژه مقابل دیگران باید به کودکان احترام گذاشت./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات