۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۰۳۸۲۷
امام جمعه شهرستان پاوه:

شاهد یک تنزل در مراکز علوم دینی اهل سنت در مناطق کُردنشین هستیم

شاهد یک تنزل در مراکز علوم دینی اهل سنت در مناطق کُردنشین هستیم
کرمانشاه ـ ماموستا قادری گفت: با وجود اینکه در بحث امکانات در وضعیت بسیار مطلوبی هستیم متاسفانه دربحث کیفی شاهد یک تنزل در مراکز علوم دینی اهل سنت در مناطق کردنشین هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های این هفته نماز جمعه پاوه در سخنانی اظهار داشت: تداوم کار در مراکز دینی همانند مساجد و مدارس علوم دینی نیازمند استفاده از روحانیون و طلاب با علم و فضل هستیم.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: در چندین آیه قرآن کریم و به ویژه آیه ۲سوره مبارکه جمعه، ماموریت و رسالت پیامبر (ص)، تلاوت قرآن، تربیت، معرفت و تزکیه و آموزش انسانها، تعلیم علم و دانش و مبارزه با بی سوادی و آموزش چگونه زیستن برای سربلندی و سعادت در دنیا و آخرت عنوان شده است.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مردانی که در محضر رسول اکرم (ص) اسلام آوردند به تدریج این دین آسمانی را به اقصی نقاط جهان رساندند و این یعنی تبلیغ واقعی دین.

ماموستا قادری بیان داشت: یکی از مزیت های توسعه اسلام در سراسر منطقه و جهان، گسترش علوم و دانش بود به گونه ای که اسلام زمینه ساز ایجاد و تاسیس بسیاری از مراکز علمی در زمان خویش شد.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: طبق اسناد تاریخی علما، عرفا، مورخین، ادیبان و هنرمندان برجسته زیادی در مناطق اهل سنت و در حجره های مساجد تربیت شده اند.

وی با اشاره به تلاش بزرگان برای حفظ دین اسلام، تاکید کرد: امروز با وجود اینکه در بحث امکانات در وضعیت بسیار مطلوبی هستیم متاسفانه در بحث کیفی شاهد یک تنزل در مراکز علوم دینی اهل سنت در مناطق کُردنشین هستیم.

ماموستا قادری با اشاره به اینکه امروز 516 مسجد در مناطق اهل سنت استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: این تعداد مساجد در مناطق اهل سنت کرمانشاه نشان دهنده ارادت ویژه مردم اهل سنت به رسول اکرم (ص) و دین اسلام دارد.

امام جمعه شهرستان پاوه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در هفته منابع طبیعی قرار داریم، باید همه بدانیم که نگاه اسلام به طبیعت بسیار ویژه است که این نگاه وظیفه و مسؤولیت ما در برابر طبیعت و منابع طبیعی را چند برابر کرده است. /1400/

ارسال نظرات