۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۰۳۸۲۹
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

شیوع کرونا باعث کمرنگ شدن صله رحم و ارتباطات اجتماعی شده است

شیوع کرونا باعث کمرنگ شدن صله رحم و ارتباطات اجتماعی شده است
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: در سال های اخیر شیوع کرونا باعث کمرنگ شدن بسیاری از روابط اجتماعی همانند صله رحم شده است که این امر دربلندمدت می تواند بسیار خطرناک باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه هفته منابع طبیعی قرار داریم و باید نسبت به حفظ محیط پیرامون و طبیعی خود بسیار کوشا و دقیق باشیم و آن را وظیفه خود بدانیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: کاشت درختان و آبادانی یکی از کارهای با اجر در دین مبین اسلام است تا جایی که هر کجا که علما رفته اند با خود آبادانی و سرسبزی برده اند.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: متاسفانه در سال های اخیر شیوع کرونا باعث کمرنگ شدن بسیاری از روابط اجتماعی شده است که این امر دربلندمدت می تواند بسیار خطرناک باشد، باید راهکاری برای جلوگیری از این وضعیت به وجود آمده اندیشیده شود و اجازه ندهیم که صله رحم به فراموشی سپرده شود.

ماموستا مرادی با اشاره به اینکه اسلام به عیادت و سرکشی از بیماران و ناتوانان سفارشات بسیاری دارد، گفت: در سوره مبارکه  شعراء آیه ۸۱ حضرت ابراهیم می فرماید: «و هرگاه که بیمار شدم او مرا شفا می دهد. و در روایات داریم عیادت و احوال پرسی از بیماران برکاتی زیادی دارد».

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: طبق روایات هر بار عیادت از شخص مریض سبب دوری از آتش جهنم به مدت ۷۰سال خواهد شد، عیادت کننده ۷۰هزار ملایک بر او درود می فرستند و عیادت کننده در رحمت خداوند داخل می شود.

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در آستانه سال نو قرار داریم، نباید اجازه دهیم که مشکلات اقتصادی بیش از این مردم و شهروندان را تحت فشار قرار دهند در ضمن از اداراتی که همواره در کمک به مردم در این روزهای سخت کوشا و در میدان بوده اند، تقدیر و تشکر می کنیم./1400/

ارسال نظرات