۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۷۰۵۳۰۹

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان درگذشت

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان درگذشت
آیت‌الله فقیه نی ریزی امام جمعه نی‌ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله حاج سیدمحمد فقیه امام جمعه نی‌ریز و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری درگذشت.

آیت‌الله حاج سید محمد فقیه از ابتدای انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ با حکم امام خمین (ره) به امامت جمعه نی‌ریز منصوب شد و تا به امروز در این سمت باقی ماند.

وی در ۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۲۱ هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی، اهل علم و تقوا در شهرستان نی‌ریز پا به عرصه حیات گذاشت.

پدرش مرحوم آیت‌الله حاج سید هدایت‌الله فقیه بیش از ۵۰ سال از عمرش را صرف تبلیغ و ارشاد مردم نمود و در زمان خویش از مراجع بزرگی چون مرحوم آیت‌الله اصفهانی و مرحوم آیت‌الله نایینی اجازهٔ نقل احادیث داشت.

مادرش نیز مرحومه شوکت‌السادات فقیه صبیهٔ مرحوم سید ابراهیم بود که در زمانی که آیت‌الله سید محمد فقیه در جریان مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی توسط ساواک به فردوس تبعید گردید فرزند را در تبعید همراهی کرد و رنج تبعید را در بحبوحهٔ گرمای تابستان فردوس متحمل شد.

جد وی نیز مرحوم آیت‌الله سید محمد پیش‌نماز از اعاظم و اکابر علمای نی‌ریز بود. وی در آن زمان از محضر بزرگانی چون آیات مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی، میرزا هدایت‌الله دستغیب (پدربزرگ شهید آیت‌الله دستغیب) و شیخ اسماعیل شانه‌ساز بهره‌مند گشته و در نی‌ریز نیز از محضر آیت‌الله سید جواد نی‌ریزی مدرس کتاب عظیم اسفار استفاده کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ۖ ثُمَّ إِلَيْنَا تُرْجَعُونَ
0
0