۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۰۵۸۵۹
امام جمعه موقت تهران:

۱۲ فروردین نسخه انقلاب است

۱۲ فروردین نسخه انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: امام با ایمان به مردم کارها را پیش برد نه نهادها و سازمان‌ها و این نسخه جهانی شده و شروع آن از 12 فروردین است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به روز ۱۲ فروردین گفت: این روز کم فروغ شده چون مردم معمولاً در سفر هستند اما تعابیر امام راحل درباره این روز تکان‌دهنده است؛ ایشان فرمودند صبحگاه ۱۲ فروردین روز نخستین حکومت الله و از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ما است.

وی افزود: ایشان همچنین فرموده است مردم ما باید این روز را عید بگیرند روزی که کنگره‌های حاکمیت طاغوت فرو ریخت و حکومت مستضعفین که حکومت خدا است به جای آن نشست؛ در تعبیر دیگری فرمودند خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم طاغوت را با دست توانای خود در هم پیچید و مردم ما را پیشوای مردم مستضعف نمود و با برقراری جمهوری اسلامی وراثت حق را به آنها ارزانی داشت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نهال پر برکت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی در چنین روزی با راهنمایی باغبان حکیم انقلاب و به دست امت در آن رفراندوم بزرگ با حضور حدود ۹۹ درصدی تایید شد؛ اتفاق مهمی که افتاد این بود که امام آینده‌نگری حکمت خودش را در فراخوان از امت برای پذیرش جمهوری اسلامی به عنوان صورت‌بندی نظام مورد پذیرش مردم نشان داد و مردم هم غیرت دینی خود را نشان دادند.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن تجلی «نه» مردم به طاغوت بود و در ۱۲ فروردین تجلی «بله» مردم به اسلام نمایان شد و امام فرمود ۱۲ بهمن متمم و مکمل ۲۲ بهمن بود؛ البته در آن زمان مخالفانی هم وجود داشت و این نوع حکومت را خیلی ها نمی پذیرفتند و این امام بود که نظر خود را به مردم اعلام کرد و مردم سخن ایشان را پذیرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری عنوان کرد: انقلاب هایی در دنیا وجود داشت مانند انقلاب روسیه و فرانسه که مردم می‌دانستند وضعیت فعلی را نمی خواهند ولی نمی دانستند چه چیزی را باید بخواهند و نتیجه انقلابشان دگرگون و برعلیه شان شد اما جمهوری اسلامی با هدایت امام راحل مردم را نسبت به چیزی که باید بخواهند آگاه کرد.

وی با بیان اینکه امام را مردم قبول داشتند و هرچه می‌گفت مردم می‌پذیرفتند خاطرنشان کرد: امام بار دیگر خواست که مردم پای صحنه بیایند و در رابطه با تدوین قانون اساسی نیز امام خودش می‌توانست از خبرگان دعوت کند که قانون بنویسند اما باز هم اعضای خبرگان را به رای گیری گذاشت که مردم انتخابشان کنند و پس از نوشته شدن قانون اساسی نیز آن را به رأی گیری گذاشت.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اظهار داشت: امام به مردم ایمان داشت و با کمک مردم کار را پیش می‌برد نه نهادها و سازمان‌ها؛ بزرگترین کار قرن گذشته انقلاب اسلامی بود که توسط ساز و کار امام و امت و با توجه به آموزه های وحیانی پدید آمد؛ امام معتقد بودند همه کارهای کشور باید به مردم گره بخورد که نتیجه اش نظام نوینی شد که سربلند است و نه فقط در ایران بلکه در خارج از کشور نیز این شیوه جواب داده است.

وی ادامه داد: اگر امروز حزب‌الله را موفق می‌بینیم به خاطر بهره‌وری از آموزه‌های انقلاب اسلامی است؛ اگر انصارالله در یمن با کمک نیروهای مردمی این گونه می درخشد و در دفاع هشت ساله خود عربستان را زمین‌گیر کرده و منافع آمریکایی‌ها را به آتش می‌کشد، به خاطر آموزه‌های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ضمن بیان اینکه امروز مقاومت مردمی یمن آل سعود را به آل سقوط تبدیل کرده است، گفت: امروز حماس در فلسطین با ظرفیت‌های مردمی کار خود را پیش می‌برد و جوانان مومن و رشید را که شما می بینید، برگرفته از نسخه انقلاب اسلامی است و در عراق، افغانستان و سوریه نیز نسخه مقاومت مردمی انقلاب اسلامی هستند و این ایده برخاسته از ۱۲ فروردین است.

ارسال نظرات