۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۷۰۷۸۶۴
حجت الاسلام مؤمنی:

از رأفت خداوند همه سیئات انسان حسنه می شود

از رأفت خداوند همه سیئات انسان حسنه می شود
سخنران مسجد جمکران گفت: توبه انسان و رأفت خداوند می تواند گناهان را پاک کرده و حتی از یاد فرشتگان مراقب فراموش شود و جای گناهان ثواب نوشته شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی سخنران کشوری در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد جمکران گفت: طبق روایات شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شب درخواست حاجات و شب بعد نیز شب تثبیت و شبی مانند امشب نیز شب تنفیذ است.

وی ادامه داد: در آداب دین ما آمده اگر مهمانی بر انسان وارد شده است به استقبال آن برویم و هر چه نیاز او باشد را برایش فراهم کنیم و هنگام خروج نیز او را تا دم در مشایعت کنیم که این آداب مهمان نوازی است؛ از همین رو نسبت امام زمان تعبیر صاحب خانه را به کار می برم و خطاب می دارم صاحب خانه! در آداب مهمانی آمده هر چه مهمان می خواهد برای آن فراهم می کند؛ من شک ندارم احدی از این خانه دست خالی بیرون نخواهد رفت.

حجت الاسلام مؤمنی خطاب به جمعیت حاضر گفت: هر چه قدر می توانید از سفره بخشش امام زمان رزق عمرتان را بردارید.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری گفت: نافله شب آنقدر مهم است که انسان را در روز نورانی می کند و حضرت سیدالشهدا از حضرت زینب می خواهد که او را در نماز شب دعا کند و عقیله بنی هاشم که 18 داغ در میان اقوام خود دید و بعد از این همه بلا و مصیبت نماز شبش ترک نشد؛ بدن عزیزانش را زیر سم ستوران گذاشته اند اما به درگاه خداوند دعا کرد و نماز خواند؛ به همه جوان ها توصیه می کنم همت بگمارید و نماز شب بخوانید.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: از امام عسکری تأکید بر صبر شده است تا عبادت را سر وقت انجام داده و از عبادات لذت ببریم؛ از همه جوانان و حاضران درخواست می کنم نماز شب را بخوانند زیرا تأکید شده که اگر کسی بتواند و نماز شب را نخواند از ما اهل بیت نیست؛ از رهگذر نماز گناه از انسان دور می شود و خطورات شیطانی به برکت نماز از بین می رود.

وی در ادامه با شمارش انواع صبر گفت: صبر بر محرمات دومین قسم از اقسام صبر است که انسان در موقعیت معصیت قرار گرفته است اما صبر می کند و معصیت را انجام نمی دهد؛ در روایتی معتبر آمده وقتی در روز قیامت از جوان زیبا سؤال می شود چرا معصیت کرده اند و اگر در پاسخ بگویند به خاطر جوانی و زیبایی بود که یوسف و مریم را می آورند و سؤال می کنند مگر این ها زیبا نبودند؟

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به روایتی گفت: از خداوند می خواهم آبروی ما را روز قیامت نریزد؛ خداوند آنقدر رئوف است که اعمال سیئه را هم پاک می کند و جای آن حسنه می نویسد و از خداوند می خواهم ما را جلوی حضرت زهرا بی آبرو نکند؛ با این خجالت در رستاخیز چه کنم؟

وی ادامه داد: بهترین اعمال امت نبی اکرم انتظار فرج است تا اینکه حضرت مهدی بیاید از همین رو پیوسته شیعه در حزن است.

ارسال نظرات