۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۰۸۶۰۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

اهمیت مقام والای معلم و استاد در اسلام

اهمیت مقام والای معلم و استاد در اسلام
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به اهمیت مقام والای معلم و استاد در اسلام اشاره کرد و گفت: معلم در قیامت به عنوان یک امت محشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز دردیدار با اعضای بسیج اساتید حوزه و دانشگاه های کاشان با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید مطهری، گفت: نخستین معلم خداوند و دومین معلم پیامبراکرم (ص) است.

وی افزود: انبیاء دیگر نیز سر سفره پیامبراکرم (ص) نشسته اند و بعد ازایشان معلم هستند و هیچکسی به غیر از پیامبراکرم (ص) واهل بیت (ع) واسطه فیض نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به اهمیت مقام والای معلم و اساتید علمی و دینی دراسلام اشاره کرد و گفت: کسی که معلم می‌شود در قیامت به تنهایی به عنوان یک امت محشورمی شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین بسیجی بودن را مدال افتخار دیگری برای معلمان و اساتید دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، بسیجی باید در وسط میدان باشد تا ارزش‌ها به فراموشی سپرده نشود.

به گفته وی معلمان و اساتید، هم استاد هستند و در قیامت به تنهایی به عنوان یک امت محشور می شوند و هم بسیجی هستند و فضائل به وسیله معلم و استاد منتقل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه برای شناخت افراد باید دید چه کسانی بر او تاثیرگذاربوده اند، گفت: آیت الله بروجردی، علامه طباطبائی، امام خمینی (ره)، آیت الله میرزاعلی آقا شیرازی و علامه طهرانی از جمله پنج شخصیتی هستند که به بعنوان معلم برشهید مطهری تأثیرگذاربودند.

وی به برخی از عوامل موفقیت و ماندگاری آثارشهید مطهری اشاره کرد و با بیان اینکه کمتر کسی را مانند شهید مطهری داریم که کل اسلام را به عنوان یک شبکه ارگانیک بینند، افزود: شهید مطهری یکی از این شخصیت‌ها است.

نماینده ولی فقیه در کاشان داشتن استدلال برای پذیرش و یا عدم پذیرش برای هر موضوعی را یکی دیگر از عوامل موفقیت آثارشهید مطهری دانست و اظهار داشت: ۸۵ درصد از شبهات امروز جامعه با خواندن آثارشهید مطهری قابل جوابگویی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات