۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۱۴۶۴۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

از ظرفیت سخنرانان و مداحان با اخلاص در هیئات استفاده شود

از ظرفیت سخنرانان و مداحان با اخلاص در هیئات استفاده شود
اصفهان- حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید ارتقای اخلاص در عزاداری‌ها گفت: هیئات مذهبی در عزاداری ها از سخنرانان و مداحانی دعوت کنند که اخلاص بیشتری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی دوشنبه شب در گردهمایی رؤسای هیئات مذهبی کاشان در مسجد محمدیان خیابان فاضل نراقی این شهرستان برگزار شد، گفت: هیئات مذهبی، پایگاه های اهل بیت(ع) هستند.

وی افزود: برگزاری مراسم شادی و عزاداری از سوی هیئات مذهبی برای بهترین انسان‌های رو زمین است که آسمان و زمین برای آن‌ها خلق شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه دشمن نقطه قوت مسلمانان را هدف قرارداده است، گفت: آمریکا طی سال‌های ۳۵ تا ۴۰ در پاکستان برای تضعیف شیعه طرح ۲۰ ساله‌ای را به مرحله اجرا گذاشت.

وی ادامه داد: در این طرح که آن را سه دهه بعد علنی کرد به دنبال شکاف بین روحانیت و مداحان اهل بیت(ع) بود تا از این طریق سخنران مراسم برای جمعیت محدودی سخنرانی کند، اما مداح برای جمعیت انبوهی سینه زنی کند.

به گفته وی در این طرح شعور از عزاداری‌ها و هیئات مذهبی گرفته می‌شود و شور عزاداری جایگزین شعور عزاداری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: با اجرای این طرح دو دهه بعد دست جوانان هیئات مذهبی از تحلیل و شعور و بصریت خالی می‌شود و شور بدون شعور و تحلیل و بصیرت سبب می‌شود تا جوانان با چند شبهه منحرف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امروز نیز دشمن با اجرای پیشرفته این طرح در ایران به دنبال اختلاف بین هیات مذهبی و امام جماعت و بسیج است، توطئه بزرگی که طراح آن سازمان جاسوسی سیا به دنبال محقق شدن آن در ایران است.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با تأکید ارتقای اخلاص در عزاداری و هیئات مذهبی گفت: هیئات مذهبی در عزاداری‌ها از سخنرانان و مداحانی دعوت کنند که اخلاص بیشتری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تعریف چشم انداز برای هیئات مذهبی را ضروری دانست و اظهار داشت: هیئات مذهبی سخنرانانی را دعوت کنند که طی دو دهه جوانان را گام به گام به اوج شور و شعور برسانند.

به گفته وی هیاتی موفق است که با استفاده از یک گروه اندیشه ورز از سخنرانانی دعوت کنند که بتوانند سال نخست توحید و سال‌های بعد نبوت، امامت و دشمن شناسی را برای عزاداران تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: هیئات مذهبی کاشان ضمن مشورت با اداره تبلیغات اسلامی کاشان، از طلاب متخصص و فوق تخصص در قم برای سخنرانی در هیئات مذهبی کاشان دعوت کنند.

شایان ذکر است، گردهمایی هیات مذهبی شهرستان همه ساله در آستانه ماه محرم با حضور رؤسای هیات مذهبی و پیرغلامان هیئات از سوی شورای مرکزی هیئات مذهبی کاشان و اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزار شد.

لازم به ذکر است، حدود هزار هیات مذهبی دارای مجوز و غیر مجوز در شهرستان کاشان فعالیت دارند بطوریکه به ازای هر ۴۰۰ نفر در کاشان یک هیئات مذهبی فعالیت دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات