۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۲۱۰۸۱
حجت الاسلام اثنی عشری بیان کرد؛

روایتی جالب از فشردگی برنامه های مدیر حوزه در سفر به خوزستان

روایتی جالب از فشردگی برنامه های مدیر حوزه در سفر به خوزستان
مسئول دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه روایتی از سفر اخیر آیت الله اعرافی به خوزستان را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین اثنی عشری، مسئول دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه در سفری که اخیراً آیت الله اعرافی به خوزستان داشت با وی همراه بوده و روایتی از این سفر را منتشر کرده است.

متن این روایت بدین شرح است:

هفته گذشته همراه با مدیر و مسئولین محترم حوزه دیدار فشرده ای از حوزه‌ علمیه خوزستان داشتیم. انصافا با اینکه از طلوع آفتاب تا نیمه شب پیوسته جلسات مختلفی بود، اما دیداری بسیار جذاب و امید آفرین بود که خستگی‌های سابق را نیز رفع نمود.

حوزه خوزستان و به خصوص شهر اهواز بسیار زنده و فعال و شورآفرین بود. و اهل فضل بسیاری را دیدم و مدیر محترم جدید استان، جناب حجت الاسلام والمسلمین بلادیان هم فاضل و شخصیت علمی و هم انقلابی و هم بسیار محترم و با اخلاق بودند.

روایت حجت الاسلام اثنی عشری از فشردگی برنامه های مدیر حوزه در سفر به خوزستان

جلسه‌ای را خدمت آیت الله جزائری رسیدیم که درس خارج مفصلی در اهواز دارند. در دو روز اقامت ما همان‌طور که از تصاویر فوق پیداست کسالت داشتند ولی استقبال عجیبی از فقه معاصر نمودند و بعد از اینکه در منزل‌شان گزارش کاملی از دستاوردهای فقه معاصر خدمت‌شان دادم، آنقدر خوشحال شدند که سریع پیشنهاد ما را پذیرفتند و قرار شد هفته‌ای یک جلسه خارج شخص اعتباری را در همان درس خارج فقه اصلی خود از امسال داشته باشند.

روایت حجت الاسلام اثنی عشری از فشردگی برنامه های مدیر حوزه در سفر به خوزستان

خدمت آیت الله محسن حیدری از اساتید درس خارج اهواز رسیدیم. در مدرسه‌شان همراه با اساتید و مدیرانشان نشستی داشتیم(تصاویر فوق). جالب بود که ایشان مفصلا بحث ولایت فقیه را تدریس خارج داشتند و کتبی هم به عربی منتشر کرده بودند که در جهان عرب نشر یافته بود که دیدگاه تشیع در نوع اداره حکومت را مطرح می‌کرد و جالب‌تر آن بود که اساتید معظم مدرسه‌شان بسیار جدی پیگیر آخرین مباحث فقه معاصر بودند.

ایشان فرمودند بعد از بحث فعلی‌ خارج‌شان که در مورد مشترکات و اراضی است (و در آن منطقه مورد ابتلا است) وارد یکی از مباحث دیگر فقه معاصر خواهند شد. 

پ.ن: چیزی که شاید اطلاع نداشته باشید این است که سفر کاری با مدیر ۶۳ ساله فعلی حوزه علمیه یعنی کار و کار و کار بدون لحظه‌ای تنفس‼️ شاید باور نکنید ولی تنها فرصتی که پیدا کردم چیزی برای بچه‌های کوچک سوغاتی بیاورم داخل فرودگاه در حال برگشت بود، آن هم چون هواپیما چند دقیقه تاخیر داشت، لابد اگر مدیر محترم حوزه خبردار می‌شدند که هواپیما چند دقیقه تاخیر دارند، دستور یک جلسه و حل مساله‌ای را همانجا صادر می‌فرمودند.

هر نقش که دستِ عقل بندد
جز نقشِ نگار خوش نباشد...

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
عبارت پ.ن: در متن فوق چه معنایی دارد؟
0
0
علی
|
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
پی نوشت