۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۷۲۱۷۷۶
آیت الله صدیقی مطرح کرد؛

هنر باید در خدمت نهج البلاغه قرار گیرد/ جنگ با حجاب؛ طراحی سکولارها

هنر باید در خدمت نهج البلاغه قرار گیرد/ جنگ با حجاب؛ طراحی سکولارها
امام جمعه موقت تهران گفت: شعرا، هنرمندان و صاحبان قلم باید بسیج شوند و هر کسی هنر خاص خود را از دریای گرانبهای نهج البلاغه استخراج و در زندگی مردم تابلو کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت الله سید کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در کنگره بین المللی غدیر و نهج البلاغه که در ساری برگزار شد، کلام امام علی(ع) را حق مطلق دانست و گفت: حق بر محور علی(ع) گردش می کند.

وی با بیان این که کلام امام علی(ع) جلوه و آینه کلام خدا است و عطر کلام پیامبر گرامی اسلام را به همراه دارد، افزود: نهج البلاغه فرزند قرآن و لازمه وجود امیر المؤمنین(ع) است.

آیت الله صدیقی با اشاره به این که امیر المؤمنین(ع) خود را در نهج البلاغه بروز و ظهور داده است، تصریح کرد: نهج البلاغه مظهر است و مظهر مکنونات عرشی امام علی(ع) است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگه ارزشمند نهج البلاغه گفت: این کتاب ارزشمند یک نسخه تربیتی و روانی است که باید بیش از پیش از این گنجینه والا بهره گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که کسانی که زود از میدان کنار می روند سوء ظن به خداوند متعال دارند، بیان داشت: کسانی که حسن ظن به خداوند داشته باشند در میدان می مانند، چون شکست مربوط به بی خدا ها است.

آیت الله صدیقی با تأکید بر این که باید هنر را در خدمت نهج البلاغه قرار داد، تصریح کرد: شعرا، هنرمندان و صاحبان قلم باید بسیج شوند و هر کسی هنر خاص خود را از دریای گرانبهای نهج البلاغه استخراج و در زندگی مردم تابلو کند.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه بخشی از جوانان و دختران معصوم ما به جنگ با حکم قرآن یعنی حجاب رفتند، بیان داشت: این عده اندک به جنگ با انقلاب، اسلام، هویت، استقلال و عزت و شرف ما رفتنند، این کار سکولارها بود که امروز از طریق آموزه های سکولاری عده بسیار کمی از بچه های ما مقابل دین قرار گرفتند.

وی با بیان این که دشمنان با نقشه و هنر به میدان آمدند و هنرمندان را به میدان آوردند، افزود: دشمن در حوادث اخیر از همه ابزارهای مؤثر خود برای ضربه زدن به دین و انقلاب استفاده کرد.

آیت الله صدیقی با بیان این که آموزش و پرورش ما یک آموزش و پرورش فرسوده با قالب های غربی است، تصریح کرد: دانشگاه های ما نیز تکانی نخورده و این کافی نیست، به همین دلیل علما و اندیشمندان با امیرالمؤمنین تجدید بیعت کنند، چون نهج البلاغه پاسخگوی همه نیازها است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات