۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۲۲۷۷۹
مدیر حوزه علمیه مازندران خبر داد؛

تدوین و چاپ فرهنگنامه شهدای روحانی مازندران

تدوین و چاپ فرهنگنامه شهدای روحانی مازندران
مازندران - حجت‌الاسلام از تدوین و چاپ فرهنگنامه شهدای روحانی مازندران خبر داد و گفت: این فرهنگنامه بزودی رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس از آمادگی این مرکز از بازدید طلاب و روحانیان استان و خانواده‌های آنان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: یادواره شهدای روحانی استان و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا پانزدهم آبان برگزار می‌شود.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی، حمایت از پایان نامه‌ها در حوزه شهدا از جمله برنامه‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه در ایام کرونا روحانیان و طلاب بیش از چهار هزار فوتی کرونایی را تغسیل و تدفین کردند، اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود در حوزه علمیه بالاست و در خدمت شهدا هستیم و طلاب پای کار هستند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که باید فرهنگ شهدا را در مدارس نهادینه کنیم به حذف عکس افتخارات از کتاب‌ها اشاره کرد و گفت: عکس شهید فهمیده و رئیسعلی دلواری و میرزاکوچک خان جنگلی و ستارخان و باقرخان و شیخ فضل الله نوری و آیت الله مدرس و امیر کبیر را برداشتند و این نتیجه امضای سند ۲۰۳۰ است.

مدیر حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: باید برنامه فوق العاده برای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه‌های علمه داشته باشیم و این فرهنگ را به دیگران انتقال دهیم.

حجت الاسلام فلاح بیان کرد: فرهنگ نامه شهدای روحانی در هزار جلد به چاپ رسید و به همراه دو کتاب از شهدای شمالی در یادواره شهدای روحانی رونمایی خواهد شد.

وی به نقش برجسته روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره و بر ضرورت تبیین صحیح نقش نقش آفرینی طلاب و روحانیان در جبهه های حق علیه باطل تأکید کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور روحانیت در همه عرصه های چهار  دهه اخیر پررنگ و اثر گذار بوده است، بیان داشت: این نقش برجسته باید بیشتر در جامعه امروز به آن پرداخته شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات