۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۲۵۱۱۲
آیت الله اعرافی تأکید کرد؛

لزوم توانمندسازی نخبگان حوزوی سیستان و بلوچستان برای تقابل با اهداف دشمن

لزوم توانمندسازی نخبگان حوزوی سیستان و بلوچستان برای تقابل با اهداف دشمن
آیت الله اعرافی تأکید کرد: برای توانمندسازی نخبگان استان سیستان و بلوچستان تلاش صورت بگیرد تا مانع رسیدن دشمنان به اهدافشان در منطقه شوند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب استان سیستان و بلوچستان که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: حوزه های علمیه باید توانمند سازی نخبگانی را مورد توجه قرار دهد و در این راستا نیز برای توانمندسازی نخبگان استان سیستان و بلوچستان تلاش صورت بگیرد تا مانع رسیدن دشمنان به اهدافشان در منطقه شوند.

وی ادامه داد: تفاوت و تبعیض در بحث خدمت رسانی به مناطق مختلف کشور قابل دفاع نیست و همه دولت ها با سلایق فکری و حزبی متفاوت نسبت به نواقص و کاستی های مناطق محروم مقصر هستند و معتقد هستم، واجب عینی وکفایی برای هر کسی است که از همه ابعاد فرهنگی،اقتصادی، شهرسازی و... برای پیشرفت این مناطق کار کند.

مدیرحوزه های علمیه تصریح کرد: بعد از انقلاب بحث گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی در بعد بین المللی شکل گرفت که یکی از عناوین مهم آن گفتمان مذاهب اسلامی است.

وی گفت: ما باید جایگاه اسلام ناب را هر روز مستحکم تر کنیم، چرا که دشمن در صدد خراب کردن گفتمان وحدت آفرین می‌باشد.

آیت الله اعرفی خاطرنشان ساخت: حوزه های علمیه در تراز آنچه دنیا می خواهد نیست، البته با همه کارهای که انجام می دهد،با وضع مطلوب فاصله دارد و با همه پیشرفت ها حوزه باید راهبری فکری و فرهنگی نظام و جامعه را بکند.

وی خاطرنشان ساخت: در طول این چند سال اخیر سعی شده منظومه فکری طراحی شده برای حوزه به افق رهبری نزدیک باشد و در تعریف سامانه فکری و راهبری حوزه در دهه‌های آینده قرار گیرد.

آیت الله اعرافی عنوان داشت: مدیریت حوزه های علمیه در استان ها دو راهبرد اصلی واسپاری اختیارات با نظارت حوزه و در مرحله دوم ارتقا متناسب با نیاز منطقه را مورد توجه قرار داده است و همچنین از ابتدا بنده توجه خاصی به چند استان محروم دارم.

ارسال نظرات