۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۷۲۶۳۲۹
امام جمعه موقت کاشان ابراز کرد؛

دنیا پرستی، ریشه همه گناهان

دنیا پرستی، ریشه همه گناهان
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار ضمن بیان نکات تفسیری آیه 30 سوره مبارکه ابراهیم، دنیا پرستی و علاقه به دنیا را ریشه همه گناهان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۰ سوره مبارکه ابراهیم که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: هر پیامبری از سوی خدا مبعوث می‌شد عده‌ای با او مقابله می‌کردند.

وی دنیا پرستی و علاقه به دنیا را ریشه همه گناهان دانست و افزود: دنیاپرستی، ثروت اندوزی، ریاست طلبی، قدرت طلبی و حب به دنیا بر خلاف مکتب انبیاء الهی است و برای همین با انبیاء الهی مخالفت و مقابله می‌کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: به همان دلیلی که کفار با انبیاء الهی مخالفت و مقابله می‌کردند، امروز آمریکا و استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران مخالف و مقابله می‌کنند.

به گفته وی مخالفت و مقابله آمریکا و اسرائیل و استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران به دلیل به خطر افتادن منافع استکباری شان است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: بر خلاف تفکر جنگ طلبی و ظلم و ستم و جنایت آمریکا و اسرائیل، اسلام و جمهوری اسلامی چنین ایده‌ای و تفکری ندارد و برای همین است که با ایران مخالفت و مقابله می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کالای دنیا بی ارزش است و بهره انسان از دنیا اندک است و اگر دنیا به اندازه بال مگس ارزش داشت خداوند اجازه نمی‌داد کافران حتی یک قطره آب بنوشند.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: دنیا برای کافران به هراندازه که سخت و مشقت آور باشد، اما خوش و راضی هستند، در حالیکه اگر مومن در دنیا خوش هم که باشد ناخوش است و دنیا برای مومن زندان است.

وی با تأکید بر اینکه هر رفاهی نشانه مهر نیست، بلکه مقدمه عذاب الهی و نشانه قهر خدا است، اظهار داشت: سختی و مشکلات برخی انسان‌ها نشانه بدبختی آن‌ها نیست بلکه برای این است که جاذبه‌های دنیا را نخورند و خدا را فراموش نکنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: سختی این دنیا نشانه سختی آخرت نیست و خوشی این دنیا نیز نشانه خوشی در دنیای آخرت برای انسان‌ها نیست./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات