۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۳۰۷۴۶
آیت الله طباطبایی نژاد مطرح کرد؛

لزوم تمرکز بر کار فرهنگی برای ترویج سنت ازدواج دانشجویی

لزوم تمرکز بر کار فرهنگی برای ترویج سنت ازدواج دانشجویی
اصفهان ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: اعتقاد من آن است که پرداخت پول و وام و سفرهای زیارتی مشکل ازدواج جوانان حل نخواهد شد، باید به صورت فرهنگی این موضوع حل شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار با اعضا ستاد ازدواج دانشگاهیان استان اصفهان گفت: در باب موضوع جمعیت کشور سه مسأله وجود دارد، نخست اینکه چرا ازدواج بین جوانان خاصه دانشجویان کم است، دوم اینکه اگر ازدواج در جامعه هست چرا رغبت به فرزندآوری کاهش پیدا کرده و سوم آنکه چرا آمار طلاق در جامعه بالا است.

وی با بیان اینکه معتقدم بی پولی عمده دلیل ازدواج نکردن جوانان جامعه نیست، اظهار کرد: چه بسا شرایط مادی و مالی تا حد زیادی در بین خانواده ها تامین است ولی به دلیل تغییر باورها و هراس از رزق و روزی فرزندان، جوانان در مسیر ازدواج و فرزندآوری گام نمی گذارند.

امام جمعه اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: اما موضوع با اهمیت دیگر بررسی دقیق چرایی افزایش طلاق در بین جامعه است که چه بسا دلایل آن اصلا فقر نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه به شدت اعتقاد دارم کشور با دو چالش جدی روبرو است، نخست جمعیت انبوه تحصیل کرده بیکار و البته بدون مهارت که چون هجوم دشمن به جامعه است، تصریح کرد: چالش دوم کشور افزایش رو به رشد طلاق در جامعه است که باعث سرگردانی انبوهی از دختران و پسران جوان طلاق گرفته در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: باید به صورت دقیق عوامل و علل این مسائل مخصوصا چرایی ازدواج نکردن دانشجویان بررسی شود، گرچه دولت طی این سالها گام های خوبی در عرصه وام های ازدواج با مبالغ خوبی نسبت به سال های قبل برداشته که برای شروع یک زندگی خوب است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد من در این زمینه آن است که پرداخت پول و وام و سفرهای زیارتی مشکل ازدواج جوانان حل نخواهد شد، گفت: باید به صورت فرهنگی این موضوع حل شود و در این زمینه مشکلات ریشه ای و با فرهنگ‌ سازی بررسی و‌حل شود.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام خوشنویس زاده دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های استان اصفهان ، ضمن تشریح وجوه اهمیت تاکید و توجه بر امرازدواج جوانان در شرایط جمعیتی کشور گفت: براساس روایات متعدد دینی در صورت غفلت جامعه اسلامی نسبت به این امر دچار خسران شده و‌همچنین اگر فردی گامی در مسیر تسهیل ازدواج جوانان قرار دهد هزاران پاداش و خیر کسب می کند ./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات