۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۳۲۳۴۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ارزش‌های اسلامی با زبان هنر برای جوانان تبیین شود

ارزش‌های اسلامی با زبان هنر برای جوانان تبیین شود
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری با تأکید بر اهمیت و جایگاه هنر و هنرمند، گفت: ارزش‌های اسلامی برای جوانان با زبان هنر تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز، در دیدار با بانوان هنرمند خراسان شمالی، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اگر زندگی الگوهای واقعی جامعه و ارزش‌های اسلامی با زبان هنر تبیین شود قطعاً تأثیر بسیاری دارد.

وی افزود: از جمله الگوهای واقعی جامعه شهدا هستند که با بذل جان خود درراه اسلام و ارزش‌های اسلامی حماسه آفریدند و معمولاً شناختی که افراد از شهدا دارند محدود به اعزام شهید به منطقه عملیاتی و چگونگی شهادت آن‌ها است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: درصورتی‌که این شهدا همسر و خانواده‌ای داشتند که همچون کوه پشت شهید ایستاده و او را همراهی کرده‌اند و اگر همراهی آن‌ها نبود به این جایگاه نمی‌رسیدند.

وی با تأکید بر نقش بانوان هنرمند در روایت زندگی شهدا، ادامه داد: روحیه بانوان ظریف و لطیف است به همین دلیل آن‌ها می‌توانند باهنر خود هنرمندانه زندگی شهدا را روایت و آثاری هدفمند در این حوزه تولید کنند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: زندگی الگوهای واقعی نظیر شهدا می‌تواند چراغ راهی برای نسل نوجوان و جوان ما باشد و اگر هنرمندان با اقدامات هدفمند آثاری فاخر در این حوزه تولید کنند قطعاً تأثیر آن را در جامعه می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: البته برای بهره‌گیری بهتر از هنر لازم است ابتدا ارزش و جایگاه هنر را درک کنیم که اگر چنین نباشد در این حوزه نمی‌توانیم به پیشرفت و اهداف متعالی دست‌یابیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: هنر همواره جایگاه ویژه‌ای در زندگی انسان‌ها داشته است و درصورتی‌که هنرمندی جایگاه درست و صحیح هنر را درک کند می‌تواند آثار ماندگاری خلق کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: به‌عنوان‌مثال دلیل ماندگاری اشعار حافظ و مباحث عرفانی مولوی درک جایگاه هنر و حرکت صحیح در مسیر آن و همچنین بیان هنرمندانه این شاعران است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات