۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۷۳۳۴۱۰
رییس کل دادگستری استان اصفهان:

با مروجان ولنگاری باید برخورد قضایی صورت گیرد

با مروجان ولنگاری باید برخورد قضایی صورت گیرد
اصفهان ـ حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه پشت صحنه ولنگاری ها رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است، گفت: با کسانی که عامدا ترویج ولنگاری می کنند برخورد قضایی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام  اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری استان اصفهان، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، در خصوص توجه به اهمیت و اولویت مسئله عفاف و حجاب در دو حوزه حکمرانی و حکمرانان و متولیان فرهنگی جامعه، گفت: در حوزه حکمرانی و حکمرانان سال‌ها است مقام معظم رهبری در باب تهاجم‌فرهنگی هشدار و تذکر خود را داده‌اند و امروز برای همه خدمتگزاران نظام این‌خطر مشخص شده است که پشت صحنه آن استکبار جهانی رژیم صهونیستی است که رسماً اعلام کرده‌ است باید وارد حوزه‌ نرم شوند که یکی از آن‌ حوزه‌ها برهنگی و ترویج فرهنگ ولنگاری است.

وی ادامه داد: در راستای بحث عفاف و حجاب قوای سه‌گانه باید توجه ویژه داشته باشد و برای افراد خاص که حساب‌شده در دستگاه دشمن عالماً و عامداً و یا از روی لجاجت بازی می‌کنند به حسب ضرورت با زبان قانون در دستگاه قضایی با رفتار کنند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان در بیان توجه ویژه بر فعالیت متولیان فرهنگی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتظار می‌رود کارکردهای فرهنگی و فعالیت متناسب با اولویت عفاف و حجاب در حوزه اقدام و عمل وجود داشته باشد چراکه درصد قابل توجهی از مشکلات عفاف و حجاب به ضعف کارکردهای فرهنگی بازمی‌گردد‌.

حجت الاسلام جعفری در خصوص عملکرد دادگستری استان در زمینه عفاف و حجاب، اظهار کرد: در باب حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکنون 930 پرونده جرائم علیه عفت عمومی که شامل بی‌حجابی هم می‌شود به دادگستری استان آمده است که از میان 930 پرونده 370 پرونده به دادگستری رفته و 180 رای صادر شده و عمده آن‌ها در قالب کار توجیهی و ارشادی در دو دوره ویژه انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت معاونت اجتماعی دادگستری در این راستا، مطرح کرد: طرح شهیده زینب کمانچی دختر انقلابی مومنه‌ای که توسط منافقین در بازگشت از مسجد به شهادت رسیده و طرح ریحانه در این زمینه برنامه‌ریزی شده که از میان این دوطرح، طرح اول برای سنین 15 تا 18 سال و طرحی دیگر برای افراد بالای 18 سال برنامه‌ریزی شده است.

رییس کل دادگستری استان، ادامه داد: این دوره‌ها شامل دو قسمت می‌گردد که در قسمت اول معاونت پیشگیری از فرد خاطی و والدین او دعوت می‌کند و پس از آن مصاحبه ابتدایی انجام می‌پذیرد.

حجت‌‌الاسلام جعفری در ادامه، افزود: پس از مصاحبه غربالگری و اعتماد‌سازی صورت می‌پذیرد و نهایتاً فرد به همراه خانواده برای اجرای یکی از دوطرح معرفی می‌گردند‌.

وی در ادامه به بخش‌های متعدد طرح‌های مذکور اشاره کرد و تصریح کرد: در بخش اول با فرد و خانواده ایشان گفت‌وگو می‌شود و پس از آن کتاب‌هایی در راستای عفاف و حجاب در باب طرح شبهات و دلایل عقلی عفاف و حجاب معرفی می‌گردد و نهایتاً دوره مطالعه و کنفرانس کتاب‌ها اجرا می‌شود تا در این بخش‌ها فرد خاطی به این نتیجه برسد که حجاب برای او محدودیت نیست بلکه صیانت است.

رییس کل دادگستری استان بعنوان نهایی‌ترین طرح اجرایی برای افراد متعدی عفاف و حجاب، عنوان کرد: افرادی که تحت پوشش طرح هستند در نهایی ترین مراحل بعنوان مجازات به یکی از کانون‌ها و مراکز فعال برای استمرار برنامه‌ریزی‌ها معرفی می‌گردد.

حجت‌الاسلام جعفری در پایان با بیان نارضایتی خود از فعالیت‌های ذکر شده در دادگستری استان، اظهار کرد: انتظار می‌رود که در راستای گسترش عفاف و حجاب بخش حکمرانی توجه عملی خود مانند ارائه بودجه را تشدید کنند چراکه درحال حاضر زمینه برای یک حرکت مثبت فرهنگی در این زمینه فراهم است و شورای فرهنگ عمومی تقویت و جلسات به صورت جدی پیگیری گردد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات