۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۷۳۴۶۰۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

ادارات خراسان شمالی هر چه سریع‌تر اجاره‌بهای اوقاف را پرداخت کنند.

ادارات خراسان شمالی هر چه سریع‌تر اجاره‌بهای اوقاف را پرداخت کنند.
حجت‌الاسلام آسوده گفت: با توجه به اینکه میزان بدهی ادارات استان به این سازمان رقم بسیار بالایی است این ادارات باید هر چه سریع‌تر اجاره‌بها اوقاف را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در نشست با مسئولان فرهنگی استان، بابیان اینکه میزان بدهی ادارات به این سازمان در بخش اجاره‌بها رقم بالایی است، اظهار داشت: ادارات استان با پرداخت این بدهی اداره اوقاف را در اجرای نیات واقفان یاری می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه بر اساس نیات واقفان عمل می‌کند پرداخت اجاره‌بها می‌تواند کمک شایانی به توسعه استان داشته باشد بنابراین ادارات باید هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت این مهم اقدام کنند.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه امانت‌دار خوبی است و به همین دلیل اجاره‌بهای موقوفات دقیقاً در محل عنوان‌شده از نیات واقفان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون در بحث اجاره‌بها بیشترین بدهی مربوط به شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین است که باید هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت اجاره‌بهای خود اقدام کنند.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: اگر ادارات کوتاهی کرده و نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکنند اداره اوقاف مجبور می‌شود اقدامات قانونی لازم را انجام داده و به مراجع مربوطه شکایت کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون اگر دستگاه دولتی در فرصت داده‌شده نسبت به پرداخت بدهی خود و حل مسائل مربوطه اقدام نکنند، سازمان برنامه بودجه کشور از محل اعتبارت آن دستگاه نسبت به پرداخت بدهی مربوطه اقدام می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: البته تاکنون در استان به‌اجبار از برخی از دستگاه‌ها به مراجع ذی‌ربط شکایت کرده‌ایم و اقدامات حقوقی لازم در این زمینه انجام‌شده است.

گفتنی است، خراسان شمالی پنج هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند، جزو استان‌های کم‌درآمد کشور محسوب می‌شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات