۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۷۳۶۵۷۰
آیت الله اعرافی:

در «تبلیغ» باید شناخت دقیقی از جهت‌گیری جریانات غربی داشته باشیم

در «تبلیغ» باید شناخت دقیقی از جهت‌گیری جریانات غربی داشته باشیم
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به لزوم غرب شناسی مبلغان دین، گفت: در «تبلیغ» باید شناخت دقیقی از جهت‌گیری جریانات غربی داشته باشیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، با اشاره به اینکه در مقام تبلیغ شناخت مخاطب اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: باید بدانیم مخاطبی که وجود دارد تحت تاثیر گفتمان غربی، فضای مجازی و ... است.

وی با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی در ابتدای هم‌آوردی گفتمانی بسیار سنگین با گفتمان غرب قرار دارد، مطرح کرد: در مقایسه با امکانات مادی و رسانه‌ای و ... از محدودیت‌های بیش‌تری برخوردار هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه راهبران تبلیغ دینی باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند، عنوان کرد: در حرکت تبلیغ باید شناخت دقیقی از جهت‌گیری جریانات غربی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مبلغین باید غرب شناس باشند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی موج جدیدی را ایجاد کرد که قابل وصف نیست و تمام دشمنی‌ها با این نظام نیز به دلیل تقابل با تمدن غربی است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید افرادی که در مدارس حضور پیدا می‌کنند، شناسایی شده و ظرفیت و ارزش‌های آن‌ها شناخته شود، تصریح کرد: افرادی که در طرح‌های مدارس حضور پیدا می‌کنند بسیار مهم هستند و باید افرادی باشند که در اعماق ذهن و وجود دانش آموزان نفوذ کنند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد اگر مردمی شود با نظارت هوشمندانه می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد، یادآور شد: این موضوع در فرهنگ هم صدق می‌کند و می‌توانیم با سپردن امور به مردم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه سازمان تبلیغات در این راستا اتفاقات خوبی در حوزه کنشگران رقم زده است، ابراز کرد: مدیر و معلمان باید پای کار انقلاب باشند و اگر این اتفاق رقم خورد بسیاری از اهداف تربیت کنشگران دانش آموز محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت، فرهنگ، تبلیغ و دین مردمی شود، بیان کرد: قم دارای ویژگی‌های خاصی است و اگر تحولی در قم صورت بگیرد موج آن تمام ایران را دربر خواهد گرفت.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات و حوزه هیچ فاصله‌ای در بنیادهای فکری ندارند، اظهار داشت: در استان قم باید نمونه‌ای از راهبری مشترک و متحد در امر تبلیغ دین، خلق کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مساجد احیا شوند حداقل نیمی از مسائل فرهنگی ساماندهی می‌شوند، مطرح کرد: قم باید هزار مسجد فعال و تراز که سه وعده نماز در آن اقامه شود داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ظرفیت روحانیون خواهر و برادر بسیاری در قم وجود دارد، عنوان کرد: اگر نیمی از این جمعیت در مساجد حضور پیدا کنند، قطعا مساجد متحول خواهند شد.

ارسال نظرات